افزایش ۱۸ درصدی تولید کنسانتره مس در نیمه نخست امسال

افزایش ۱۸ درصدی تولید کنسانتره مس در نیمه نخست امسال

تولید کنسانتره مس کشور در نیمه نخست امسال با رشد ۱۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۵۲۸ هزار و ۷۶۸ تن رسید.

 

عمده تولید کنندگان کنسانتره مس شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» بوده که در ۶ ماه نخست سال گذشته، ۴۴۷ هزار و ۴۰۹ تن کنسانتره مس تولید کردند.
برپایه این گزارش ؛ همچنین میزان تولید کنسانتره مس شرکت های یاد شده در شهریور امسال به ۹۶ هزار و ۳۵۶ تن رسید که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته که (۸۰ هزار و ۳۹۴ تن) بود، رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.
در نیمه نخست امسال، مجتمع های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۱۱۶ هزار و ۵۸۱ تن «مس آند» و ۹۵ هزار و ۴۷۲ تن «مس کاتد» تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته به ترتیب یک درصد کاهش و ۲ درصد رشد نشان می دهد. میزان تولید این محصولات (مس آند و مس کاتد) در شهریور نیز به ترتیب ۱۹ هزار و ۱۶۸ تن و ۱۷ هزار و ۴۸۵ تن بود.
همچنین در ۶ ماهه سال ۹۵، مجتمع مس سرچشمه ۲ هزار و ۹۹۱ تن «کنسانتره مولیبدن» و مس سونگون ۵۴۸ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷ درصد و ۸۹ رشد نشان می دهد.
مجتمع های مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک در نیمه نخست امسال، ۲۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۴۱ تن سنگ سولفیدی تولید کردند.
 این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۶۷۷ تن بود که حاکی از افزایش ۱۷ درصدی تولید این محصول است.
میزان تولید سنگ سولفیدی در شهریور ماه نیز ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۵ تن اعلام شد که حاکی از رشد ۲۳ درصدی تولید این محصول در ماه شهریور بوده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا