وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تدوین طرح مسکن اجتماعی به پایان رسید؛ یارانه سود می‌دهیم

تدوین طرح مسکن اجتماعی به پایان رسید؛ یارانه سود می‌دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار، قدرت چانه زنی نیروی کار را نیز افزایش می دهد گفت:با وجود اینکه طرح مسکن اجتماعی به پایان رسیده است؛ در تلاشیم یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در دیدارهای جداگانه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور و اعضای هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 3200 تشکل کارگری و کارفرمایی تشکیل شده که نشان دهنده رشد 32 درصدی آنها بوده است.

ربیعی همچنین اجرای« طرح مسکن اجتماعی» را از دیگر برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران، بازنشستگان و خانواده های دارای معلول عنوان کرد و با اشاره به اینکه تدوین این طرح به اتمام رسیده است و سازمان تامین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری می کنند گفت: در تلاش هستیم ساز وکاری طراحی کنم که یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

وی اهتمام به مسائل کارگری و کارفرمایی را از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با اشاره به اینکه ما بر توسعه تشکل ها تاکید داریم افزود: در این چارچوب نهادهای مدنی عرصه روابط کار باید همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی مدل جدیدی از طرح طبقه بندی مشاغل را از برنامه های پیش رو عنوان کرد و با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توسعه بنگاه های خرد و متوسط بهبود اشتغال را مد نظر قرار داده است خاطر نشان کرد: طرح هایی مبتنی بر این موضوع تدوین و در استان ها در حال اجراست.

 ربیعی توسعه اشتغال و جلوگیری از ریزش شغل را دو سیاست همزمان دولت عنوان کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته از ریزش مشاغل زیادی جلوگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار، قدرت چانه زنی نیروی کار را نیز افزایش می دهد و ما با توجه به بروز پدیده رشد بدون اشتغال تلاش می کنیم مشاغل پایدار در حوزه بنگاه های کوچک و بخش خدماتی را افزایش دهیم تا در این رهگذر اجرای سیاست های رفاهی نیز ملموس تر شود.

وی ایجاد آرامش در تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اولین بار موضوع بروز مشکل در اداره صندوق های بازنشستگی در آینده ای نه چندان دور را مطرح کردم و با پیگیری های انجام شده حل مشکل صندوق های بازنشستگی در اولویت برنامه ششم قرار دارد.

وی اقدامات صورت گرفته در تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید را چشمگیر توصیف کرد و با تاکید بر اینکه سطح خدمات این سازمان با حضور مدیران متخصص و آگاه ارتقاء یافته است و بیمه ها هر روز کارآمدتر می شوند افزود: تامین اجتماعی یک وظیفه اخلاقی و انسانی است و من در مدت تصدی این مسئولیت تلاش کرده ام که این سازمان از مسائل حاشیه ای به دور باشد و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به جامعه کار و تولید صرف کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و اجرای سیاست های رفاهی منسجم را از دیگر ویژگی های دولت تدبیر و امید برشمرد و با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه هایی نظیر بهزیستی، این اقدامات را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: تا پایان سال 95 تمام خانواده های دارای معلول صاحب مسکن می شوند.

وی در این دیدار از نمایندگان تشکل های کارگری خواست که دنبال کارهای پر اثر باشند و فعالیت هایی را دنبال کنند که کارگران سال ها از نتایج آن بهره ببرند.

*تقدیر رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور از توسعه تشکل ها

اولیا علی بیگی در این دیدار از روند توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی در دولت تدبیر و امید قدردانی و عدم دخالت در این تشکل ها را  به عنوان وجه ممیزه دولت تدبیر و امید برشمرد.

وی با انتقاد از طرح ادغام درمان تامین اجتماعی  و با بیان اینکه این موضوع دل کارگران را به درد آورده است،  مهمترین وظیفه این سازمان را ایجاد امنیت اجتماعی برای کارگران دانست و گفت: در دولت قبل این آرامش از دست رفته بود ولی در دو سال گذشته آرامش نسبی بر این سازمان حاکم شده است. اما متاسفانه طرح ادغام موجب نگرانی کارگران شده  و امیدوارم رئیس جمهور که خود مجتهدی آگاه است، این موضوع را به مسئولان مربوطه یادآور شود که اموال تامین اجتماعی حق الناس است و دولت نمی تواند برای آن تصمیم بگیرد.

رس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه نمایندگان شوراهای اسلامی کار و کارگران صراحتاً با ادغام سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه ای کشور مخالفند، افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی و ادغام آن مغایر با سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

در این دیدارها نمایندگان کارگران همچنین به عدم تصویب افزایش حق مسکن انتقاد کردند و خواستار تصویب آن از سوی دولت شدند .موضوع سخت و زیان آور بودن برخی مشاغل، بیمه کارگران ساختمانی و هدایت نقدینگی به سمت تولید از دیگر نکات مطروحه بود.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا