در بازار آخرین روز خرداد؛

صنعت خوردو با بیشترین حجم معاملات در صدر ایستاد

صنعت خوردو با بیشترین حجم معاملات در صدر ایستاد

در داد و ستدهای روز جاری گروه خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفت.


 

 

در داد و ستدهای روز جاری گروه خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز سه گروه خودرو، محصولات فلزی و بانک ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند و به این ترتیب توانستند در صدر جدول برترین گروه های صنعت بایستند.

در این روز سهامداران بیش از 657 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 380 میلیارد ریال در 47هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز تاپیکو، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر، کشتیرانی و سایپا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر 412 واحد افت را ثبت کند و به عدد 72 هزار 615 واحد برسد.

این در حالی بود که نماد مخابرات به تنهایی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد و مانع افت بیشتر این متغیر شد.

در بازار امروز همه شاخص های منتخب بورس منفی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 2385 و یک هزار و 218 واحد نزول را ثبت کردند.

همچنین امروز تولید مواد اولیه داروپخش، تولید محور خودرو، فروسیلیس ایران، شیشه و گاز، ریخته گری تراکتور سازی ایران، توسعه شهری توس گستر و ایران تایر با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، قند پیرانشهر، قند قزوین، کربن ایران، آذرآب، تایدواتر خاورمیانه و گروه بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق سفارش ساخت توسعه ملی ،اوراق مرابحه بناگستر کرانه و سهام دارویی رازک، داروسازی دکتر عبیدی، تولید محور خودرو و تاپیکو با بیشترین تقاضای خرید به کار خود پایان دادند.

پرونده خرداد ماه بورس در حالی بسته شد که آهنگری تراکتورسازی ایران، فولاد خوزستان، توسعه معادن روی، داروسازی دکتر عبیدی، ایران ارقام، اوراق سفارش ساخت توسعه ملی و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با بیشترین عرضه ها و صف های سنگین فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 91 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آذرآب با معامله 175 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا