یک میلیارد و 650 میلیون ریال صرفه جویی در فولاد مبارکه حاصل شد

یک میلیارد و 650 میلیون ریال صرفه جویی در فولاد مبارکه حاصل شد

اصفهان- ایرنا- تکنیسین خرید اضطراری شرکت فولاد مبارکه گفت: با بومی سازی پمپ آب گلند(Gland Water) واحد گندله سازی این مجتمع یک میلیارد 650 میلیون ریال صرفه جویی حاصل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، نادر محمد شفیعی روز یکشنبه گفت: مهمترین مزایای تأمین این تجهیز علاوه بر استفاده از توان شرکت های داخلی، صرفه جویی اقتصادی حاصل از آن است.
وی افزود: پس از تأمین پمپ، مراحل آماده سازی آن توسط کارکنان واحد گندله سازی انجام و در ادامه فریم مورد نیاز طراحی و ساخته و سپس پمپ مورد نظر نصب شد.
کارشناس تعمیرات مکانیک واحد گندله سازی فولاد مبارکه نیز گفت: نمونه داخلی این تجهیز با استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی با موفقیت جایگزین پمپ خارجی آب گلند (Gland Water) واحد گندله سازی شد.
فرهنگ دباغ نیا گفت: در همکاری مشترک واحد گندله سازی و خرید اضطراری شرکت فولاد مبارکه، پمپ خارجی آب گلند واحد با نمونه داخلی جایگزین شد.
وی افزود: پیش از این برای تهیه آب گلند پمپ های تأمین آب و لجن غبارگیرهای واحد گندله سازی، از پمپ مرکب فشار قوی ایتالیایی شرکت IDROMECCANICA استفاده می شد که این تجهیز پس از 25 سال کار بشدت مستهلک شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و بدلیل نداشتن قطعات یدکی زیر مجموعه این پمپ، تعمیر آن نیز غیرممکن بود.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا