به دنبال کاهش نرخ در نمادهای بزرگ؛

شاخص‌ها عقب‌‎نشینی کردند

شاخص‌ها عقب‌‎نشینی کردند

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 634 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 321 میلیارد ریال دست به دست کردند.



در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 634 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 321 میلیارد ریال دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 321 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در 52 هزار نوبت معاملاتی دست کردند.

در این روز نمادهای مخابرات، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، سبب شدند این متغیر 878 واحد افت کند و به عدد 73هزار و 27 برسد.

شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 669 و 1595 واحد سقوط کردند و در 50 هزار و 610 واحد و 162 میلیون و 606 هزار واحد متوقف شدند.

همچنین امروز گروه‌های خودرو، محصولات فلزی و بانک‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

در این روز سهامداران توسعه شهری توس گستر، گلتاش، ملی سرب و روی، صنایع شیمیایی فارس، معدنی املاح ایران، لنت ترمز ایران و فروسیلیس ایران شاهد بیشترین رشد قیمت ها در سهام خود بودند.

در مقابل سهامداران گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، تاپیکو، مخابرات، کمک فنر ایندامین، بهنوش ایران، کارخانجات تولیدی شهید قندی و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت شاهد آب شدن سرمایه های خود بودند.

همچنین در معاملات روز یک شنبه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق سفارش ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سهام ریخته گری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته گری ایران و تاپیکو با بیشترین تقاضای خرید مواجه بودند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش در نمادهای سرمایه گذاری صنعت نفت، تایدواتر خاورمیانه، سرمایه گذاری رنا، اورق مشارکت ملی نفت ایران، تاپیکو، آهنگری تراکتورسازی ایران و اوراق سفارس ساخت توسعه ملی ثبت شد.

در پایان این روز سایپا با معامله 95 میلیون سهم به ارزش 106 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا