سازمان نظارت بانکی اتحادیه اروپا درصورت برگزیت، از انگلیس خارج می شود

سازمان نظارت بانکی اتحادیه اروپا درصورت برگزیت، از انگلیس خارج می شود

رئیس سازمان نظارت بانکی اروپا (EBA) گفت: اگر انگلیس در همه پرسی این هفته رای به خروج از اتحادیه اروپا دهد، سازمان متبوعش مقر خود را از لندن به یک پایتخت دیگر اروپایی تغییر خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «آندریا انریا» (Andrea Enria) امروز (یکشنبه) در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» ضمن اعلام این مطلب، درباره تدوین آیین نامه مشترک اتحادیه اروپا گفت: چنین اقدامی بدون توجه به نتایج همه پرسی انگلیس باید تکمیل شود و ما باید مطمئن شویم که تفاوتی در مقررات کشورهایی که از یورو استفاده می کنند با کشورها که از آن استفاده نمی کنند، وجود ندارد.
این آیین نامه درباره شامل مجموعه ای از مقررات حاکم بر همه بخش های مالی اتحادیه اروپا است.
این مقام ایتالیایی تبار افزود: بخش بانکی اروپا اکنون در مقایسه با پنج سال پیش باثبات تر شده است اما هنوز هم به تجدید قوای بیشتری نیاز دارد.
انریا در این زمینه گفت: با نگاهی به ترازنامه بانک ها باید این پرسش را مطرح کرد که آیا سودآوری و عایدی اندک سرمایه گذاری ها در بلندمدت پایدار خواهد بود یا نه. بانک ها باید به منظور جلوگیری از جریمه ها و رسوایی های بیشتر برای مقابله با وام های غیرقابل بازگشت تلاش کنند و فرهنگ تجاری داخلی خود را تغییر دهند.
وی افزود: به دلیل آن که بانک ها در این دو حوزه بسختی پیشرفتی داشته اند، بانک مرکز اروپا (ECB) تلاش می کنند سیستم وام دهی را ارتقا داده و با وجود برنامه این بانک درباره خرید اوراق قرضه رشد بیشتری را ایجاد کند.
سازمان ناظر بانکی اتحادیه اروپا در سال 2011 میلادی و در واکنش به بحران مالی جهانی تاسیس کرد و به عنوان یک دیده بان مقررات بانکی در سراسر اتحادیه فعالیت می کنند و وظیفه تدوین و هماهنگی درباره مقررات بانکی در سراسر این اتحادیه را دارد.
رای دهندگان انگلیسی 23 ژوئن (سوم تیر) در یک همه پرسی برای تصمیم گیری درباره ماندن یا خروج از اتحادیه 28 عضوی اروپا شرکت می کنند. اگر این خروج رای بیاورد، پیش بینی می شود تبعاتی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و دیپلماسی این قاره داشته باشد.
با وجود آن که برخی از نظرسنجی ها از احتمال ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حکایت دارد، برخی دیگر تصاویر ضد و نقیضی را درباره نحوه تصمیم گیری شرکت کنندگان انگلیسی در این همه پرسی ارائه داده است و آنچه که سرنوشت همه پرسی را همچنان نامشخص کرده تصمیم نهایی رای دهندگانی است که هنوز نظر خود را اعلام نکرده اند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا