معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

فروشگاه های بزرگ عرضه دستاورد های روستایی در تهران ایجاد می شود

فروشگاه های بزرگ عرضه دستاورد های روستایی در تهران ایجاد می شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: تلاش می شود با مدنظر قرار دادن پیشنهاد های سایر دستگاه ها نسبت به ایجاد فروشگاه های بزرگ در تهران و تعدادی از مراکز استانی برای عرضه دستاوردهای روستایی اقدام شود.

سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در جلسه بررسی اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران دستگاه ها در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری افزود: ایجاد این فروشگاه ها به روستاییان کمک خواهد کرد محصول های تولیدی خود را بدون واسطه در اختیار سایر هموطنان قرار داده و از منافع آن بهره مند شوند.
وی از دستگاه های مختلف خواست هر پیشنهادی در این باره و بهتر شدن آن ارایه کنند و تاکید کرد، راه اندازی این نوع فروشگاه ها در مجموع به نفع روستاییان خواهد بود.
رضوی به این موضوع که اکنون محصول های روستاییان توسط واسطه ها ارزان خریداری شده اما گران به فروش می رسد، گفت: ایجاد فروشگاه عاملی خواهد بود تا محصول های تولیدی در روستا به قیمت خریداری شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوردر ادامه اختصاص یافتن 0 20 میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان برای بخش روستایی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال نیز توسط صندوق توسعه ملی برای این بخش در نظر گرفته شده است.
وی سود وام هایی که برای ارتقای تولید و توسعه اشتغال در روستاها اختصاص می یابد را پنج درصد اعلام کرد.
رضوی نگاه به اقتصاد مقاومتی در عمل را مردم‌محورانه، عدالت‌بنیان، درون‌زا و برونگرا عنوان و برهم‌افزایی همه دستگاه ها برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و توسعه روستاهای کشور تاکید کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، تکرار اقدام ها بدون هم افزایی و هماهنگی را عامل افزایش هزینه ها دانست که در نهایت از مردم گرفته می شود و به نفع هیچ کس نخواهد بود.
وی نفت و گاز را تنها منبع تولید ثروت ندانست و گفت: طبیعت ثروتی بزرگ ‌تر از نفت و گاز است که می تواند زمینه توسعه گردشگری را در روستاهای کشور ایجاد کند.
رضوی با بیان اینکه هیچ استانی در کشور فقیر نیست بر استفاده از ظرفیت های طبیعی کشور برای تولید بیشتر ثروت تاکید کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اشتغال و درآمد کم خانوارها را از جمله معضل های موجود در روستاها دانست که مهاجرت را برای روستاییان به همراه خواهد آورد و گفت: مهاجرت مشکل هایی نظیر حاشیه نشینی ایجاد می کند که طرح های تولیدی متناسب روستاها می تواند از آن جلوگیری کند.
وی با بیان این که طرح ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است اظهار امیدواری کرد:طرح مذکور هفته آینده برای اجرا ابلاغ شود.
رضوی از تلاش برای افزایش اشتغال روستایی در امسال خبر داد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم موضوع اولویت بندی را از مهم‌ترین موضوع ها برای انجام کارها دانست و گفـت: اولویت بندی باید با نگاه عدالت بنیانی، ایجاد اشتغال بیشتر با کمترین هزینه و پراکندگی جمعیتی صورت گیرد.
وی خواستار شناسایی نرخ بیکاری در روستاهای مختلف شد و افزود: شناسایی کمک خواهد کرد برنامه ریزی ها دقیق و بر اساس نیازها صورت گیرد.
رضوی مشکل برنامه ریزی ها را در حد برش استانی ارزیابی کرد که باید برطرف شود و گفت: بایدبه سمت برش در سطح دهستان حرکت کنیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عملکرد بنیادهایی مانند علوی و برکت دربخش محرومیت زدایی در روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متولی اصلی سیاستگذاری در زمینه توسعه روستایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است که همه باید با هماهنگی این نهاد اقدام های خود را پیش ببرند.
وی از رویه بنیاد مسکن که بدون اطلاع معاونت توسعه روستایی اقدام هایی انجام می دهد انتقاد کرد و بیان داشت:اقدام ها در توسعه روستایی باید با تصمیم معاونت توسعه روستایی صورت گیرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا