خبر بدی در بازار پیدا نمی شود

خبر بدی در بازار پیدا نمی شود

امروز بازار با بازگشت به قیمت های مثبت و کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا سهامداران را برای هفته آینده امیدوار کرد.

 

در این هفته مهترین خبری که می توانست واکنش منفی بازار را به همراه داشته باشد افت قیمت جهانی نفت بود و جز این خبر هیچ اتفاق منفی به عنوان ریسک اعم از سیستماتیک و غیر سیستماتیک برای بازار رخ نداده است. که دلیلی برای تداوم افت قیمت ها باشد

حمیدرضا صفری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در خصوص روند معاملات در هفته جاری با اشاره به اینکه اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است،گفت: واضح ترین اتفاقی که از ابتدای هفته بازار را متاثر کرد افت حدود دو دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی جمعه شب بود.

به گفته وی طبق اخباری که منتشر شده عرضه بیش از اندازه نفت در قیمت های 50 دلار باعث شده که قیمت این کالا نزولی شود.

صفری درباره افزایش قیمت نفت به محدوده های بالای 50 دلار گفت: از آنجایی که فروشنده نفت در نرخ 50 دلار در بازارهای جهانی زیاد است، عبور و شکست این مرز برای بازار جهانی نفت تا حد قابل توجهی سخت است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این اتفاق بر صنایعی که از نوسان قیمت نفت تاثیر می گیرند، خبر خوبی نیست،اظهار داشت: بر همین اساس در این هفته سهام گروه پالایشی و پتروشیمی به خصوص شرکت های بزرگ این گروه در افت شاخص نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته نمادهای گروه پالایشی یک دست قرمز پوش بودند،گفت: گروه خودرو و پتروشیمی ها نیز همین روند را داشتند.

وی به افت گروه بانکی نیز اشاره کرد و گفت: در این گروه بانک تجارت گزارشی منتشر کرد که به مذاق سهامداران خوش نیامد و باعث افت سهام این گروه شد.

این کارشناس بازار سرمایه یکی از مهمترین دلایل افت بازار را کمبود نقدینگی دانست و افزود: این روزها تقاضا برای خرید اوراق مشارکت با نرخ های ثابت 20 درصد افزایش یافته و سهام دیگر تقاضای بالایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نمی توان صنعت خاصی را برای لیدری بازار معرفی کرد اما بازار اوراق بدهی در بازار سرمایه مورد اقبال خوبی قرار گرفته است و باعث شده تا سهامداران با خرید اوراق بدهی ،سرمایه های خود را از بازار سرمایه خارج نکنند تا شرایط شرکت ها و سهام نیز برای خرید بهبود یابد.

وی با اشاره به افت سنگین طی هفته جاری گفت: امروز بازار با بازگشت به قیمت های مثبت و کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا سهامداران را برای هفته آینده امیدوار کرد.

وی در پایان گفتگو با "سنا" پیش بینی کرد: در هفته آینده افت بازار متوقف می شود و تجمع فروشنندگان نیز از بین می رود و حتی ممکن است به صف های خرید و رشد بازار نیز تبدیل شود اما با توجه به اینکه همه ساله در ماه مبارک رمضان به طور سنتی بازار دچار رکود می شود امسال نیز بازار سرمایه از این قاعده پیروی می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا