25 تن محموله قاچاق سیمان در گمرک باشماق کشف و ضبط شد

25 تن محموله قاچاق سیمان در گمرک باشماق کشف و ضبط شد

تهران- ایرنا- گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ماموران گمرک باشماق در استان کردستان موفق به کشف و ضبط یک محموله 25 تنی سیمان قاچاق ترانزیتی به ارزش پنج میلیارد ریال شدند.

به گزارش ایرنا ، این محموله از مرز دوغارون در استان خراسان رضوی وارد کشور شده و با عنوان گردو با پوست به وزن 30 تن و با سند ترانزیتی به گمرگ اظهار شده بود که پس از ترخیص و خروج از گمرگ مزبور، 25 تن از گردوها در طول مسیر تخلیه و به طرز ماهرانه‌ای معادل همین مقدار گردو، سیمان جایگزین آن شده بود.
برپایه این گزارش، قرار بود این محموله از مرز «باشماق» به عراق ارسال شود که با هوشیاری و دقت ماموران حراست و همکاری سرویس ترانزیت گمرگ باشماق کشف و توقیف شد.
ماموران گمرگ باشماق پس از ورود کانتینر حامل کالای تزانزیت خارجی به این گمرک به آن مشکوک شده و کانتینر را به مسیر ایکس‌ری (X-Ray) کامیونی هدایت کردند و با پرتونگاری متوجه شدند که کالای داخل کانتینر با سند اظهارشده مغایرت دارد؛ معلوم شد که در قسمت جلوی کانتینر نزدیک به پنج تن گردو قرار داده شده و مابقی آن با حدود 25 تن سیمان پر شده است.
ارزش این محموله پنج میلیارد ریال تعیین و پرونده تشکیل شده در این زمینه برای انجام مراحل قانونی به مرجع ذی‌صلاح ارجاع شد.
پیشتر معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفته بود: سال گذشته 289 تن انواع کالاهای قاچاق شامل مواد مخدر، قرص های روانگردان، مواد پیش ساز و ... در گمرکات کشور کشف شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا