یک مقام صربستانی: ایران کشوری بزرگ و با ثبات در منطقه است

یک مقام صربستانی: ایران کشوری بزرگ و با ثبات در منطقه است

بلگراد-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی منطقه ای پوژارواتس و مدیر کارخانه ماشین آلات گوشا در جنوب صربستان در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، گفت: ایران کشوری بزرگ و با ثبات در آن منطقه است و ما با چنین کشوری خواهان همکاری و حضور مشترک در بازار هستیم.

«رادیشا یوویچیچ» روز دوشنبه در نشست با «مجید فهیم پور» در شهر پوژارواتس در جنوب صربستان با توضیح فعالیت های گروه معظم ساخت واگن و قطع سازی قطار ، سازهای ریلی و همچنین کامیون حمل مخلوط کن سیمان گفت: این کارخانه بیش از 30 سال است که با ایران همکاری بسیار نزدیکی دارد و دیدار سفیر ایران از این کارخانه گامی در جهت گسترش و افزایش همکاری های کارخانه گوشا با ایران خواهد بود.
وی همچنین از دیگر امکانات واحدهای کارخانه گوشا از جمله تولید کامیون برای حمل مخلوط کن سیمان نام برد و گفت: در آینده نزدیک برای بازار یابی به ایران سفر خواهد کرد.
«مجید فهیم پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار به گسترش همکاری ها اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن حدود 80 میلیون جمعیت و دسترسی به بازار 400 میلیون نفری منطقه ،دارای فضای مناسب برای همکاری با شرکت گوشا و دیگر شرکت های بزرگ صربستان است.
فهیم پور همچنین به همکاری ایران با مجموعه گروه کارخانه گوشا و دیگر شرکت های صربستان در زمان یوگسلاوی سابق اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری ایران چندی پیش در دیدار و گفت و گو با رئیس جمهوری صربستان در تهران تاکید کرد که ایران خواهان همکاری گسترده با صربستان و احیای همکاری های گذشته خود با این کشور در سطح زمان یوگسلاوی سابق است.
سفیر ایران در بلگراد، صربستان را دوست ایران دانست و با اشاره به اینکه ایران کشورهای دوست خود را فراموش نمی کند به گسترش روابط و همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف ابراز امیدواری کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در سفر خود به منطقه پوژارواتس با مقام های محلی و شرکت بزرگ و مدرن شیرینی و بیسکویت سازی «بامبی» نیز بازدید به عمل آورد .
«دراگان ژیوانوویچ» مدیر بخش تولید شرکت بامبی شهر پوژارواتس صربستان در دیدار با سفیر کشورمان ضمن ارائه توضیحات کاملی از این کارخانه برای همکاری با شرکت های ایرانی در این بخش ابراز علاقمندی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران و همراهان همچنین در سفر به پوژارواتس با مقام های شهرداری، منطقه ای و دیگر شرکت های تولیدی این منطقه دیدار و درباره امکانات همکاری با جمهوری اسلامی گفت و گو و تبادل نطر کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا