شل به عدم پاکسازی نشت نفتی دلتای نیجر متهم شد

شل به عدم پاکسازی نشت نفتی دلتای نیجر متهم شد

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که شرکت نفتی شل نتوانسته به تعهدات قانونی خود برای پاکسازی نشت نفتی در منطقه دلتای نیجر عمل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آلودگی نفتی ایجاد شده توسط خط لوله‌های آسیب‌ دیده و سرقت نفتی از مدت‌ها قبل دلتای نیجر در جنوب غربی نیجریه را آلوده کرده است. منطقه‌ای که به رغم وجود بخش عمده ثروت نفت و گاز نیجریه در آن در فقر قرار دارد.

عفو بین‌الملل اعلام کرد: مطالب گزارش 38 صفحه‌ای براساس تحقیقات انجام شده در دلتای نیجر بین ژوئیه تا سپتامبر امسال است. نشت نفتی در این منطقه به چندین سال قبل برمی‌گردد.

بازرسان می‌گویند: مناطق آبخیزی را با اثرات نفت یافته‌اند و مناطق زیادی را یافته اند که بدلیل وجود نفت خاک آن سیاه شده است و در برخی موارد آلودگی به اراضی و آبراههای مجاور نیز گسترش یافته است.

این سازمان حقوق بشری از شرکت شل خواست که رویکرد خود در خصوص پاکسازی این منطقه را پس از نشت نفتی تغییر دهد و از دولت نیجریه خواست که اطلاعات مفصل در خصوص فعالیت‌های این شرکت را منتشر کند.

سخنگوی شل در نیجریه گفت: پاسخ دادن به اتهامات بدون مشاهده گزارش دشوار است.

بامیدل اودوبسان سخنگوی شل در نیجریه افزود: این شرکت نسبت به پاکسازی تمام نفت نشت کرده از تاسیسات خود متعهد است.

در سال‌های اخیر شل سعی کرده که از پروژه‌های نفتی ساحلی در نیجریه فاصله بگیرد، چرا که هدف سرقت نفتی، مشکلات امنیتی و نشت خط لوله‌ها قرار دارد.

شل در ماه سپتامبر اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های آتی در نیجریه روی گاز طبیعی برای مصرف داخلی و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا