گزارش روز؛

حمایت از شاخص خودرو

حمایت از شاخص خودرو

علیرغم بازار کم حجم شاهد افزایش عرضه ها و گرایش سهام به تشکیل صف فروش به خصوص در گروه خودرویی بازار بودیم که از جو هیجانی و ترس بازار حکایت داشت اما با گذشت زمان دادوستدها با کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا در گروه خودرویی مواجه شدند.

 

علیرغم بازار کم حجم شاهد افزایش عرضه ها و گرایش سهام به تشکیل صف فروش به خصوص در گروه خودرویی بازار بودیم که از جو هیجانی و ترس بازار حکایت داشت اما با گذشت زمان دادوستدها با کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا در گروه خودرویی با توجه به قرار داشتن شاخص گروه در سطوح حمایتی ٢١ هزار واحد مواجه شدیم و با ادامه حمایت ها در نماد خساپا معاملات مثبت آن و صف خرید برخی قطعه سازان همچون نماد خوساز را مشاهده کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، انتشار خبرهایی مثبت پیرامون نماد حتاید سبب معاملات مثبت و پرتقاضای آن در گروه حمل و نقل شد و نماد حپارسا نیز با کاهش فشار فروش اما منفی به کار خود پایان داد. شرکت ماشین سازی نیرو محرکه پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ٤١٨ درصدی از مبلغ ٣٢.٥ به ١٢١.٨میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی را منتشر کرد.

در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و لیزینگی، نمادهای وبملت و وتجارت علیرغم قرار داشتن در سطوح حمایت، تحت تاثیر جابجایی بلوک و معاملات دوطرفه مثبت شدند و معاملات مثبت نماد حکمت با توجه به ادامه معاملات فرسایشی و منفی هم گروهی ها قابل تامل بود و از کاهش چشمگیر فروشندگان این نماد در قیمت های کنونی حکایت داشت. افزایش تقاضا در نمادهای پارسیان، واتی و وبیمه محسوس بود و معاملات دو طرفه در نماد ولساپا، رشد قیمتی آنرا درپی داشت. نماد ولملت پس از عرضه های مکرر صف خرید در روز گذشته، منفی دنبال شد و از فشار فروش بالایی برخوردار بود. بیمه البرز طی گزارش ١٢ ماه ٩٤ با پوشش ١٠٠ درصدی بودجه و افزایش ٣ درصدی سود خالص نسبت به سال ٩٣ مواجه شد و مبلغ ١٣٢ ریال سود محقق کرد. بانک گردشگری برای سال ٩٥ با تعدیل منفی ١١ درصدی سود ٨٤ ریالی پیش بینی کرد. جزییات واگذاری سهام ٦ شرکت دولتی منتشر شد. براین اساس شرکت خدمات کیفیت آریا-اس جی اس، شرکت پتروشیمی کازرون، شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، شرکت کالای پتروشیمی، شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تولید نیروی برق سبز این ٦ شرکت مذکور را تشکیل می دهند.

در گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و سایر گروه های مرتبط، نماد شلعاب صف خرید شد و نمادهای شپارس، شخارک، شپدیس و پاکشو مثبت بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند همچنین جابجایی بلوک نمادهای فارس و جم سبب افزایش شاخص کل و جلو گیری از ریزش مجدد آن شد. همزمان با گرانی قیمت جهانی نفت، سقوط آزاد قیمت گاز هم متوقف شد اما دامپینگ و قیمت ‌شکنی قطر به مانع جدید بازگشت ایران به بازار گاز در دوران پساتحریم تبدیل شده است. در پایان بازار نماد شرکت مهندسی تکنوتار جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه های فلزی و معدنی صف فروش نماد ذوب بارها جمع آوری شد، فروش، فنورد و فپنتا همچنان با صف خرید و نمادهای فرآور و فولاژ با جهش قیمتی، صف خرید را تجربه کردند این در حالی بود که مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. به گزارش معاونت بازار امروز بلوک ١.٥ درصدی فولاد مبارکه اصفهان در نماد فولاد٤ متعلق به شرکت سرمایه گذاری گوهران امید به قیمت ١٥٦٠ ریال به ازای هر سهم معامله شد و ذوب آهن توانست در اردیبهشت ماه ٥١ درصد تولید و ٤٠ درصد فروش مقداری خود را نسبت به فروردین ماه افزایش دهد همچنین آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد حاکی از افزایش ٦٢ هزار و ٤٠٠ تنی تولید فولاد در فروردین ماه سال جاری دارد که نشان می‌دهد فولادسازان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تولید فولاد رکورد زدند.

صف خرید نماد وهور یک روز بیشتر دوام نیاورد و متعادل شد اما با توجه به ارزندگی شرکت به نظر سهامداری آن سودآور باشد. علیرغم جو منفی بازار نماد فاراک همچنان مثبت، صف خرید و پرحجم دنبال شد و بجز نمادهای تمحرکه، وتوشه، لابسا، تپمپی و بکاب که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و سایر گروه های وابسته، اکثرا منفی دنبال شدند.

جهش نمادهای کیسون و ثفارس، معاملات مثبت نمادهای ثشاهد، آ س پ، ثباغ، ثعمرا، ثپردیس و ثاژن، افت حدود ٧ درصدی نماد ثغرب پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش و دادوستدهای منفی سایر هم گروهی ها را در گروه ساختمانی نظاره گر بودیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات وام ۸۰ میلیون تومانی بر بازار مسکن، گفت: از محل ثبت نام متقاضیان در صندوق پس انداز مسکن یکم، ۳ هزار میلیارد تومان به بازار مسکن تزریق می‌شود.

گروه قندی نیز با جو منفی بازار، منفی و صف فروش بودند و شرکت تولیدی قند شیروان پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ٢٣٠ درصدی از مبلغ ١٠٠ به ٣٣٠ میلیارد ریال(معادل ٢٣٠درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به منظور خروج از ماده ١٤١ قانون تجارت و بهبود ساختار مالی را منتشر کرد همچنین نماد فرآورده های نسوز آذر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. از معدود گروه های پرتقاضا و مثبت امروز به گروه آی تی می توان اشاره کرد و نماد شرکت افرانت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی متعادل بازگشایی شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی اکثر گروه ها بخصوص نمادهای شپنا و خودرو با افت (٣٢.٣٤) واحدی به ارتفاع ٧٤,٨١٧ واحدی رسید که در این میان معاملات بلوکی و دوطرفه در نمادهای فارس، جم، وبملت و فملی بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند و از ریزش بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند. به نظر می رسد فردا در اکثر گروه ها بخصوص گروه های خودرویی، فلزی و معدنی دادوستدهای متعادل تر و در صورت افزایش تقاضاها، بازار مثبتی را نظاره گر باشیم. کاهش مجدد سود بانکی طی جلسه امشب بانک مرکزی با مدیران بانک ها می تواند مزید بر علت شده و بازار پرتقاضایی را نظاره گر باشیم اما همچنان برای تداوم آن نیاز به زمان و اعتماد سازی مجدد مسئولین بازار است.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا