وضعیت قرمز بورس انعکاس واقعیت‌های اقتصادی کشور است

وضعیت قرمز بورس انعکاس واقعیت‌های اقتصادی کشور است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که اجرای برجام در عمل هیچ تحرک و رونقی را برای اقتصاد کشور به ارمغان نیاورده گفت: در شرایط کنونی معاملات بازار سرمایه و حرکت شاخص بورس بر اساس واقعیت های اقتصادی کشور است.

 

محمد قصری، گفت: با کاهش هیجان‌های ناشی از انتشار خبر رسیدن به توافق هسته ای و نیز اجرایی شدن برجام، در حال حاضر سرعت رشد شاخص و قیمتها در بورس کاهش یافته است و در شرایط کنونی معامله گران بازار به دنبال خبر تازه به عنوان بهانه ای برای بازگشت دوباره نقدینگی به معاملات هستند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر با توجه به این که خبر تازه ای در خصوص اجرای برجام و رفع تحریم ها شنیده نمی شود بنظر می رسد ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک دوباره بر بازار سرمایه حاکم شده و این موضوع جذب سرمایه‌های جدید و رونق بورس را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی با اشاره به این که رفع تحریم‌ها و نیز ایجاد گشایش‌های مالی در عرصه جهانی موجب رونق نسبی اقتصاد خواهد شد اضافه کرد: این موضوع موجب می شود ریسک های سرمایه‌گذاری در اقتصاد در کشور کاهش یافته و شاهد رونق نسبی بازار سهام باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص چرایی عدم تاثیرپذیری اقتصاد و بازار سرمایه از امضاء تفاهم نامه و قرارداد میان شرکتهای داخلی و خارجی در ماههای گذشته اذعان داشت: تا ریسک های اقتصاد کشور از بین نرود نباید انتظار رونق بورس و تحول اقتصادی در کشور بود و با امضاء چند تفاهم نامه اقتصادی اتفاقی در حوزه اقتصاد رخ نخواهد داد.
وی تاکید کرد: تاثیر پذیری اقتصاد از رفع تحریم ها و اجرای برجام موضوعی زمان بر است و تا زمانی که شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به سودآوری نرسند نمی توان انتظار رشد و رونق پایدار در اقتصاد و بازار سهام را داشت.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: بهترین راه حل رسیدن معاملات بورس به ثبات و تعادل این است که معامله گران از خرید و فروش سهام بر پایه هیجان و شایعات پرهیز کنند و با نگاهی بلندمدت در بورس اقدام به دادوستد کنند.
وی گفت: همچنین در شرایط کنونی بنظر می رسد معاملات بازار سرمایه و حرکت شاخص بورس بر اساس واقعیت های اقتصادی کشور است؛ چرا که اجرای برجام در عمل هیچ پیشرفتی را برای تحرک و رونق اقتصاد کشور به ارمغان نیاورده است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قیمت سهم‌ها شرکتها در بیشتر گروه‌های بورسی اصلاح و به قیمت واقعی خود رسیده است و ریزش بیشتر قیمت و شاخص نشان از حاکم بودن هیجان بجای تحلیل در بورس دارد.
وی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سهام در ماههای پیش رو نیز اذعان داشت: بنظر نمی رسد اتفاق خاصی تا پایان نیمه نخست امسال در اقتصاد و در پی آن بورس بیفتد و تنها شایعات می تواند موجب نوسان در بورس و افزایش و کاهش قیمت سهام برخی شرکتها شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا