تشکیل صندوق ETF برای آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس

تشکیل صندوق ETF برای آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با بیان اینکه دولت اراده ای برای آزادسازی سهام عدالت ندارد از تصویب تشکیل صندوق ETF برای آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اجرایی نشدن آزادسازی سهام عدالت به خانه ملت گفت: متاسفانه به دلایل مخالفت های دولت کار تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس نهم نهایی نشد، اما از آنجا که سال 95 سال پایانی دولت یازدهم است، به احتمال زیاد دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص آزادسازی سهام عدالت در شورای عالی بورس کارهای کارشناسی صورت گرفته ، افزود: شورای عالی بورس برای آزادسازی تشکیل صندوق های قابل معامله (ETF) را تصویب کرد تا به این روش واگذاری ها انجام شود.

پورابراهیمی با اشاره به تشکیل کارگروهی جهت آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و بنده به عنوان نماینده مجلس در این کارگروه حضور داشتیم که با کار کارشناسی 6 ماهه، هم اکنون لایحه دولت برای آزادسازی آماده است، اما عزمی برای ارائه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس از لایحه آزادسازی سهام عدالت استقبال می کند، تصریح کرد:متاسفانه اراده ای برای آزادسازی در دولت دیده نمی شود، هر زمانی که دولت این لایحه را به مجلس ارسال کند، بررسی های آن به سرعت آغاز شده تا سریعتر تعیین و تکلیف شود.

انتهای پیام 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا