شاخص مدیران خرید عربستان به پایین ترین رقم در 6 سال گذشته رسید

شاخص مدیران خرید عربستان به پایین ترین رقم در 6 سال گذشته رسید

در حالی که کاهش قیمت نفت رشد بزرگترین اقتصاد عربی را با کندی مواجه کرده، یک معیار سنجش رشد در صنایع غیرنفتی بخش خصوصی عربستان در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در 6 سال گذشته رسیده است.

به نقل از بلومبرگ، در حالی که کاهش قیمت نفت رشد بزرگترین اقتصاد عربی را با کندی مواجه کرده، یک معیار سنجش رشد در صنایع غیرنفتی بخش خصوصی عربستان در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در 6 سال گذشته رسیده است.
افت توسعه کسب و کارهای جدید موجب شد تا شاخص مدیران خرید بانک ان بی دی امارات در ماه سپتامبر از 56.5 به 55.7 برسد که پایین ترین رقم از زمان آغاز محاسبه این شاخص بود. همین شاخص برای اقتصاد امارات در ماه سپتامبر از 56 به 54 رسید که پایین ترین رقم از آوریل 2013 تاکنون به شمار می رود. شاخص بالای 50 نشان دهنده رشد اقتصادی و زیر این رقم نشان دهنده کوچک شدن اقتصاد است.
قیمت نفت برنت در طی سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش یافته و موجب شده تا عربستان به فکر کاهش هزینه ها، تعویق پروژه ها و فروش اوراق قرضه برای اولین بار از سال 2007 تاکنون شود. حداقل 80 درصد درآمدهای نفتی عربستان از محل فروش نفت تامین می شود.
ختیجه هاکو، رئیس تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقای بانک ان بی دی امارات گفت، با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و بدتر شدن وضعیت مالی، کند شدن رشد اقتصادی در بخش خصوصی عربستان در ماه گذشته چندان غیرمنتظره نیست. «اما رقم رشد در بخش غیرنفتی همچنان نسبتا قوی است.»
بر اساس این گزارش، هرچند نرخ رشد در تولید، ثبت سفارشات جدید و ایجاد فرصت های شغلی جدید همگی کاهش یافته، اما «بخش (غیرنفتی) به طور کلی همچنان در وضعیت رشد قرار دارد.»
این گزارش حاکی است، کاهش رشد در امارات نشان داد که «رشد شرایط کسب و کار کند شده، اما همچنان در حال رشد است» زیرا شرکت ها در حال افزایش تولید خود هستند، اما در مورد خریدها محتاط اند.
شاخص مدیران خرید بر اساس آمارهای جمع آوری شده از مدیران 400 شرکت فعال در بخش های تولیدی، خدماتی، ساخت و ساز و دیگر بخش های غیرنفتی محاسبه می شود.
انتهای پیام// 225

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا