گزارش روز؛

افت تقاضا در ساعات پایانی معاملات

افت تقاضا در ساعات پایانی معاملات

افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود تا جایی که اکثر نمادهای خودرویی شروعی مثبت داشتند اما با گذشت زمان و با عقب نشینی خریداران و کاهش حجم دادوستدها، شاهد نوسانات منفی در کل بازار و به خصوص گروه خودرویی بودیم.

 

افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود تا جایی که اکثر نمادهای خودرویی شروعی مثبت داشتند در این بین نمادهای خکار، خاهن، خمحور، خمحرکه، خوساز و ورنا از اقبال بیشتری برخوردار بودند اما با گذشت زمان و با عقب نشینی خریداران و کاهش حجم دادوستدها، شاهد نوسانات منفی در کل بازار و به خصوص گروه خودرویی بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل، صف خرید نماد حپارسا با توجه به رشد مناسب 45 درصدی آن عرضه شد اما همچنان پرتقاضا به کار خود پایان داد.

 سایپا کاشان در نظر دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه شرکت را از 250 به 551 میلیارد تومان معادل 120 درصد برساند تا اصلاح ساختار مالی شرکت را ایجاد کند. قابل ذکر است که سایپا کاشان یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا است که آماده واگذاری به سیتروئن است.
 
گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری همچنان دادوستدهای فرسایشی و اکثرا متعادل و منفی را دنبال می کردند و تنها نمادهای وغدیر، سدبیر، اعتلا و وخارزم مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و سایر گروه های مرتبط اکثرا منفی بودند در این میان نمادهای شفارا و شتوکا صف خرید و نمادهای شپاکسا، پترول و پاکشو مثبت پیگیری شدند. نماد ونفت تحت تاثیر خریدهای حقوقی با جهش قیمتی و عرضه مکرر صف خرید، معاملاتی پرحجم را تجربه کرد و نماد شیراز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه تقسیم سود با بازگشایی حدود 20 درصد مواجه و بلافاصله صف فروش شد. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اعلام کرد: باتوجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، نرخ خوراک مایع واحدهای پتروشیمی کشور افزایش می یابد.

بازگشایی و رشد 20 درصدی دیروز نماد کبافق، سبب اعمال فشار فروش و صف فروش آن طی دادوستدهای امروز شد همچنین فعال شدن حقوقی پرحاشیه این روزهای بازار سرمایه (مجموعه فرهنگیان) در نماد کاما سبب معاملات مثبت آن علیرغم منفی بودن اکثر هم گروهی ها بود و نماد کپرور با رشد حدود 10 درصدی پس از مجمع عادی سالیانه بازگشایی شد.

در بازارهای بین المللی با توجه به پیش بینی کاهش 3.5 میلیون بشکه ای نفت خام آمریکا، عدم افزایش نرخ بهره، افزایش 20 هزار تنی ذخایر LME مس، تعطیلات 5 شنبه و جمعه کشور چین و در نتیجه هجوم فولادسازان این کشور برای خرید سنگ آهن، شاهد رشد قیمت نفت، کاهش قیمت مس و افزایش چشمگیر قیمت سنگ آهن هستیم تا جایی که شرکت های بزرگ تولید کننده سنگ آهن جهان همچون VAL، BHP، RIO TINTO با رشد قابل تاملی مواجه شده اند امری که می تواند گروه های فلزی و معدنی به خصوص نمادهای سنگ آهنی همچون کگل، کنور و کچاد را با اقبال مجدد مواجه شوند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای فاذر، بکاب، تمحرکه و تپکو مثبت بودند. همچنین نماد عرضه اولیه وهور درقیمت های 178 تومان کشف قیمت شد. علیرغم عرضه های هیجانی دیروز و رشد سریع روزهای اخیر، نماد فاراک معاملاتی پرحجم مثبت و صف خرید را تجربه کرد که به دلیل ادامه حمایت های حقوقی مجموعه فرهنگیان بود.  

ثاژن تنها نماد مثبت و صف خرید گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک بود و سایر هم گروهی ها اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند. نماد زمگسا متعادل به گردونه دادوستدها بازگشت و بجز نمادهای غشان، غدشت، غپاک، قنقش، کپشیر، کتوکا، سیستم و اکثر نمادهای گروه دارویی که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های قندی، غذایی، کانی های غیر فلزی، کاغذی، لاستیک سازی و آی تی منفی دنبال شدند و نماد قاسم پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی متعادل و منفی به گردونه دادوستدها بازگشت.
 
در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات بلوکی، دوطرفه و مثبت نمادهای همراه، حکشتی و شیراز با رشد محدود 1.67 واحدی به 75,876 واحدی رسید که در این میان نمادهای کچاد و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا