صف طویل آهن فروشان فیروزکوهی برای ابطال پروانه های کسب

صف طویل آهن فروشان فیروزکوهی برای ابطال پروانه های کسب

رئیس اتاق اصناف فیروزکوه از صف طویل آهن فروشان برای ابطال پروانه های کسب خبر داد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از اتاق اصناف ایران، تقی سراج در مورد واکنش صنوف فیروزکوه به توافق نامه مالیاتی امسال گفت: هنوز صنوف توجیه نشده اند که توافق نامه امسال به نفع آنها تمام شده اما به یقین وقتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه و مالیات قطعی  را بدهند، متوجه خواهند شد که کلاه سرشان نرفته است.
وی افزایش نیافتن مالیات را از نکات بارز توافق نامه مالیاتی امسال عنوان کرد و افزود: همین که مالیات امسال همچون سال های قبل ۱۲ تا ۱۸ درصد افزایش نداشته ، نعمت بزرگی برای صنوف محسوب می شود و باید از اتاق اصناف ایران از بابت چنین توافقی تشکر کرد.
رئیس اتاق اصناف فیروزکوه در عین حال با تاکید بر این نکته که مالیات باید برحسب درآمد اخذ شود، تصریح کرد: به جرات می توان گفت که درآمد صنوف ۵۰ درصد نسبت به سال های قبل افت داشته و حالا قطعا در ماه مبارک رمضان، درآمد صنوف کمتر هم می شود.
سراج به چالش های موجود صنوف در مبحث مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و اظهار داشت: برای یک واحد چلوکبابی در فیروزکوه ۳۰۰ میلیون تومان مالیات ارزش افزوده در نظر گرفتند.
وی در ادامه از اعتراض شدید آهن فروشان فیروزکوه به مالیات بر ارزش افزوده و ابطال پروانه های کسب به خاطر مالیات سنگین ارزش افزوده خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده دردسر ساز شده و صنوف زیادی همچون آهن فروشان برای ابطال پروانه های کسب صف کشیده اند.
سراج همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست اصلاح قوانین امور مالیاتی کشور را کرد و افزود: متاسفانه خوداظهاری مودیان قبول نمی شود؛ درحالی که اگر صداقت واحدهای صنفی از سوی سازمان امور مالیاتی مورد پذیرش باشد، بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا