قیمت طلا ۷.۷ دلار کاهش یافت

قیمت طلا ۷.۷ دلار کاهش یافت

قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با 7.74 دلار کاهش به 1237.60 دلار در هر اونس رسید.

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی کاهش یافت، اما در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته گذشته باقی ماند.
طلا تحت تاثیر اظهارنظر محتاطانه جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار گرفت که در مورد زمان بندی افزایش نرخ بهره بانکی این کشور اشاره اندکی کرد.
پس از کاهش بیش از 6 درصدی ارزش طلا در ماه می، قیمت این فلز گران‌بها در ماه جاری تاکنون به علت کمرنگ شدن انتظارات برای افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره، 2.4 درصد افزایش یافته است. بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های غیربهره‌ای نظیر طلا را کاهش دهد.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.74 دلار کاهش 1237.60 دلار فروخته شد. قیمت طلا روز گذشته به 1248.40 دلار، بالاترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.
دانیل هاینس تحلیلگر ای‌ان‌زد در سیدنی در این‌باره گفت: «احتیاط سرمایه‌گذاران شاید موقتی است و ما انتظار داریم که سرمایه‌گذاران از این فرصت برای سود بردن استفاده کنند و چشم به افزایش‌های دیگر در هفته‌های آینده دارند.»
وی افزود: «تعدادی آمار کلیدی این هفته منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاران شاید نمی‌خواهند به شدت وارد شوند تا برخی از این آمارها منتشر شوند. من فکر می‌کنم آنها برای یک حرکت کلی در هفته آینده موقعیت‌یابی می‌کنند.»
روز گذشته فدرال رزرو اعلام کرد که شاخص این بانک برای وضعیت کارگری به کمترین مقدار از ماه می 2009 تا کنون رسیده است که رشد کند فرصت‌های شغلی را که هفته گذشته منتشر شد را تایید کرد.
این امر، تقریبا احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در نشست هفته آینده فدرال رزرو را رد کرد، اما دو مقام بانک مرکزی آمریکا دنیس لاچهارت و جیمز بولارد همچنان از چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک حمایت کردند.
جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ‌اس‌بی سی در این رابطه گفت: «اظهارات محتاطانه جانت یلن دوباره به تقویت دیدگاهی که احتمالا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در نشست هفته آینده خود انجام نمی دهد، کم کرد.»

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا