دکتر سبحانی؛ توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست

دکتر سبحانی؛ توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست

دکتر بهرام سبحانی در کمیته مدیریت فولادمبارکه اصفهان گفت: توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست.

 

به گزارش نرخ باکس، مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان در جلسه کميته مديريت شرکت گفت: تأمين مواد اوليه مورد نياز صنايع پايين دستی، پيشرفت در توليد محصولات با ارزش افزوده و کسب سود بيشتر برای سهامداران فولادمبارکه به صورت مستقيم با سرمايه گذاری و توسعه در فعاليتهای فولادمبارکه رقم ميخورد.
دکتر بهرام سبحانی مديرعامل شرکت فولادمبارکه در جمع اعضای کميته مديريت شرکت، توجه به بومی سازی در بخشهای مختلف فولادمبارکه را ضروری خواند و گفت: دربومی سازی به کيفيت قطعات و تجهيزات ساخت داخل توجه کافی شودتا عمر آنها در مقايسه با نمونه های خارجی وضعيت مطلوبی پيدا کند و خسارتی متوجه توليد در شرکت نشود.
سبحانی، سرمايه گذاری در توليد محصولات جديد و بهره برداری از طرح های زيرسقف را لازم دانست و افزود: در راستای توسعه و رسيدن به حداکثر کارايی، سرمايه گذاری در توليد محصولات جديد و بهره برداری از طرح های در دست اجرا در زيرسقف ضروری است، برای مثال، با راه اندازی خط توليد ريل در ذوب آهن، نياز به مواد اوليه از اولويتهای ذوب آهن می باشد، بنابر اين در اين راستا فولادمبارکه می تواند با سرمايه گذاری در ايجاد واحدهای جديد، اين نياز را برطرف نمايد.
مديرعامل فولادمبارکه افزود: بايد با ارائه راه کارهای کوتاه و بلندمدت، مشکلات بخشهای مختلف را حل نمود. استفاده از ظرفيت های جديد توليد در نواحی مختلف و ضرورت توسعه زيرساخت های لازم از جمله حمل و نقل از موضوعاتی بودکه مورد اشاره مديرعامل شرکت قرار گرفته و دستوراتی در اين زمينه به مديران مربوطه اعلام گرديد.
وی در ادامه گفت: همکاری در پروژه سنگان به صورت مداوم بايد در دستور کار ناحيه آهن سازی قرارگيرد تا پيمانکار با دقت و وسواس بيشتری نسبت به انجام امور اين پروژه حساس به فعاليت خود ادامه دهد. در حقيقت کارها بايد به گونه ای انجام شود که در زمان راه اندازی و بهره برداری با مشکل خاصی مواجه نگرديم.
سبحانی، با اشاره به اينکه نتيجه عملکرد شرکت فولادمبارکه در گزارشهای معاونت اقتصادی ومالی شرکت متجلی است افزود: اين گزارشات نشان دهنده وضعيت سرمايه گذاری، صادرات و فروش فولادمبارکه بعنوان يک بنگاه اقتصادی است که سعی دارد عملکرد اقتصادی خود را با بالاترين راندمان به سرمايه گذار و سهامدار ارائه نموده تا اميدواری و اطمينان بيشتری را برای مشارکت حداکثری در سرمايه گذاری به سهامدار و سرمايه گذار منتقل نمايد و پر واضح است که اين گزارشات بايد از دقت و شفافيت لازم برخوردار باشد.
رييس انجمن توليدکنندگان فولاد، وضعيت صنعت فولاد را بحرانی ذکر کرد و گفت: در زمانی که بازارهای خارجی و داخلی بحران را تجربه ميکنند، فولادمبارکه بايد با مديريت هزينه های خود، در جهت تحقق سودآوري اقدام نمايند.ما درفولادمبارکه با برنامه ريزي صحيح و دقيق براي تأمين مواداوليه صنايع پايين دستي خود توانستيم به توليد محصولهاي مورد نياز اين مشتريان نيز اقدام نماييم و خوشبختانه با اقداماتی که در مجتمع فولاد سبا انجام شده با توليد ورقهای با ضخامت پايين می توانيم به نياز اين بخش از مصرف کنندگان نيز پاسخ مثبت دهيم.
وي افزايش بهره وری نيروی انسانی و لزوم آموزش نيروهای خطوط توليد را حائز اهميت خواند و گفت: آموزش نيروهای عملياتی خطوط توليد بايد همانند ابتدای راه اندازی فولادمبارکه در دستور کار واحد آموزش قرارگيرد.
مديرعامل فولادمبارکه افزود: بايد از فرهنگ تنبلی در کار جلوگيری کنيم و از اول کمربندها را محکم ببنديم. بايد در بهره برداری از پروژه ها در موضوع برنامه ريزی براي جذب نيروی انسانی به دقت عمل کنيم تا افزايش بهره وری نيروی انسانی را نيز شاهد باشيم. ما سياستی برای واگذاری خطوط اصلی توليد به پيمانکار در واحدهای جديد يا طرح های توسعه نداريم.
سبحانی تصريح کرد: مديريت خريد يکی ديگر از ارکان مهم توليد با ارزش افزوده است و نياز به مهندسی خريد بيش از پيش ضروری است و نيازها و ضرورت خريدها بايد بر اساس هزينه و زمان لازم بررسی گردد. ضايعات، بهره اجناس و اقلامی که در انبارها نگهداری ميشود به اضافه هزينه های انبارداری از جمله مشکلاتی است که همواره در خريدهای غير ضروری برای يک بنگاه اقتصادی، بالا رفتن هزينه تمام شده را موجب مي شود.
مديرعامل فولادمبارکه در ادامه گفت: با تشکر از همه کارکنان، بايد بگويم در زمينه تغيير سيستم های فناوری اطلاعات بسيار عالی عمل شد، کار سخت و حساسی به خصوص در لحظه تغيير سيستم بود که اگرچه خيلی دشوار بود اما به خوبی به سرانجام رسيد. بايد همه عزيزان با دقت، هماهنگی، همکاری و همدلی هميشگی فعاليت کنند.
وی در پايان از کليه مديران و کارکنان در فولاد مبارکه به دليل تحقق برنامه های تدوين شده در ابتدای سال تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا