جذابیت صنعت لوله و پروفیل کشور برای ژاپنی ها

جذابیت صنعت لوله و پروفیل کشور برای ژاپنی ها

معاون گروه صنعتی سدید درباره این همکاری‌ها می‌گوید: میتسوبیشی کورپوریشن سومین شرکت بازرگانی ژاپنی بوده و به دنبال شرکای تجاری در ایران برای گسترش همکاری‌های خود است. امیرحسین کاوه تصریح می‌کند: این شرکت در زمینه خطوط انتقال به منظور تجهیزات مورد نیاز، تامین مواد اولیه و فاینانس پروژه‌های بزرگ مورد نیاز با لوله‌سازان و پروفیل‌سازان ایرانی همکاری خواهد کرد.

 

مینا ایزدی: یک شرکت ژاپنی به تازگی برای همکاری با گروه صنعتی «سدید» اعلام آمادگی کرده است. سدید تولیدکننده انواع لوله‌های فولادی در ایران است و برگزاری کنفرانس لوله‌های فولادی متال‌بولتن که چندی پیش با حضور شرکت‌های خارجی در هتل اوین تهران برگزار شد، منجر به آشنایی بیشتر شرکت سومیتوموکورپوریشن با فعالیت‌های شرکت سدید شد.
تشکیل جلسه بین گروه صنعتی سدید و این شرکت ژاپنی دستاورد برگزاری کنفرانس لوله‌های فولادی متال بولتن است تا این شرکت ژاپنی فعالیت خود را در صنعت فولاد و لوله‌های فولادی ایران گسترش دهد.
همکاری برای ۳ مگاپروژه
شرکت «سومیتومو کورپوریشن» که بیشتر در زمینه تجارت و عمده‌فروشی فلزات، ماشین‌آلات صنعتی، هواگردی ترابری نظامی، مواد غذایی و همچنین تجهیزات ساخت‌وساز و زیرساخت فعالیت دارد در سال ۱۹۱۹م راه‌اندازی شد و درحال‌حاضر به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه سومیتومو، پس از شرکت‌های میتسوبیشی، کورپوریشن و میتسویی اندکو سومین شرکت بازرگانی ژاپن است.
معاون گروه صنعتی سدید درباره این همکاری‌ها می‌گوید: میتسوبیشی کورپوریشن سومین شرکت بازرگانی ژاپنی بوده و به دنبال شرکای تجاری در ایران برای گسترش همکاری‌های خود است. امیرحسین کاوه تصریح می‌کند: این شرکت در زمینه خطوط انتقال به منظور تجهیزات مورد نیاز، تامین مواد اولیه و فاینانس پروژه‌های بزرگ مورد نیاز با لوله‌سازان و پروفیل‌سازان ایرانی همکاری خواهد کرد. کاوه ادامه می‌دهد: دولت ژاپن تصمیم دارد ۱۰ میلیارد دلار به ایران فاینانس دهد و درصورتی که شرایط تضمینی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران مشخص شود فاینانس مورد نیاز را برای همکاری با شرکت‌های بزرگ ایرانی تامین می‌کند. وی با بیان اینکه شرکت سدید چندین مگاپروژه به این شرکت ژاپنی معرفی کرده، می‌گوید: این ۳ پروژه در زمینه خطوط انتقال، انرژی‌های نو و توربین‌های بادی (شرکت صبا نیرو سدید تولیدکننده آن است) است و در زمینه تامین مواد اولیه و ایجاد کارخانه‌های تولید ورق نیز با سومیتومو کورپوریشن همکاری خواهیم داشت. کاوه ادامه می‌دهد: خرید محصولات این شرکت ژاپنی به صورت تضمینی برعهده شرکت سدید است و کارخانه‌های تولید ورق نیز در منطقه چابهار، سنگان یا در کنار سنگ‌آهن بافق احداث می‌شود و تمامی امکانات را حاضریم به عنوان بخش خصوصی در اختیار این شرکت ژاپنی قرار دهیم تا هر چه سریع‌تر کار آغاز شود. معاون گروه صنعتی سدید می‌افزاید: برای احداث این کارخانه‌ها نیازمند پشتیبانی دولتی یعنی تسهیل ورود و تضمین سرمایه‌هایی که قرار است این شرکت ژاپنی وارد ایران کند، هستیم. کاوه با بیان اینکه شرکت‌های خارجی متوجه توان صادراتی صنعت لوله و پروفیل ایران شده‌اند، خاطرنشان می‌کند: یکی از کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده لوله فولادی کارخانه لوله‌سازی ماهشهر است، این کارخانه از ظرفیت تولید بیش از ۳۵۰ هزار تن در سال برخوردار بوده و در یک سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صادرات لوله به کشورهای شمالی داشته است.  دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور عنوان می‌کند: کارخانه لوله‌سازی ماهشهر از امکانات ریلی، امکانات حمل جاده‌ای و تولید با کیفیت و رقابتی برخوردار است. وی بیان می‌کند: کارخانه لوله‌سازی ماهشهر محصولات خود را به بصره، کشورهای خلیج‌فارس، پاکستان و افغانستان صادر می‌کند و بهترین تجهیزات این شرکت به وسیله شرکت اس ام اس گروپ تهیه و نصب شده از این رو محصولات باکیفیتی به وسیله این گروه تولید می‌شود. آنطور که معاون گروه صنعتی سدید می‌گوید در منطقه بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر نیازمند خطوط انتقال لوله هستیم و باید با شرکت‌های خارجی در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای برقرار کنیم. کاوه معتقد است شرکت‌های خارجی به جای اینکه در ابوظبی و عمان کارخانه ورق فولادی تاسیس کنند تا ۳ سال دیگر به بهره‌برداری برسد می‌توانند مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی را تامین کنند تا ما در کشور تولید کرده و برای مصارف خارجی صادر کنیم. وی به مشکلات تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور در زمینه تامین مواد اولیه اشاره کرده و می‌گوید: بسیاری از تولیدکنندگان روی صادرات و گسترش ارتباطات خود با کشورهای خارجی تمرکز کرده‌اند این درحالی است که تولیدکنندگان لوله و پروفیل با مشکل تامین مواد اولیه روبه‌روشده‌اند و این معضل تاکنون حل و فصل نشده تا به دنبال برنامه‌های توسعه‌ای خود باشند.
همکاری سدید با روسیه
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل به سایر برنامه‌های گروه صنعتی سدید نیز اشاره کرده و تصریح می‌کند: گروه صنعتی سدید برای افزایش مبادلات اقتصادی با روسیه، ارتقای توان تولید و سهم کشور در بازارهای جهانی، عقد قراردادهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داده که امضای اسناد با بزرگترین شرکت کشتی‌سازی روسی با عنوان «کراسنیه» از آن جمله است. کاوه ادامه می‌دهد: تفاهمنامه یک میلیارد دلاری با این شرکت روسی برای ساخت تجهیزات دریایی از جمله چندین دکل، جک آپ و بارج امضا شده که سازنده آن گروه صنعتی سدید است و منابع مالی آن نیز به وسیله این شرکت روسی با ۱۵ درصد پیش‌پرداخت گروه سدید تامین می‌شود. وی می‌گوید: همکاری دو شرکت در زمینه ساخت شناور و کشتی در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: درمنطقه خارک مزرعه بادی ۱۰۰ مگاواتی احداث می‌کنیم و به این منظور ۱۲۰۰ هکتار زمین خریده‌ایم از این رو به دنبال سرمایه‌گذاری برای این اقدام هستیم و قرار است با یک شرکت دانمارکی در این زمینه همکاری کنیم تا مزرعه بادی به سرانجام برسد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا