گزارش روز؛

موج جدید تقاضا در پی انتشار اخبار غیر رسمی

موج جدید تقاضا در پی انتشار اخبار غیر رسمی

طبق انتظار و پیش بینی شاهد افزایش تقاضا و دادوستدهای مثبت گروه خودرویی بودیم اما با پررنگ شدن خبر افزایش سرمایه ایران خودرو، موج جدید تقاضا در آنها مشاهده کردیم تا جایی که اکثر نمادها همچون خودرو، خکاوه، خگستر، ورنا و خپارس صف خرید شدند.

 

طبق انتظار و پیش بینی شاهد افزایش تقاضا و دادوستدهای مثبت گروه خودرویی بودیم اما با پررنگ شدن خبر افزایش سرمایه ایران خودرو، موج جدید تقاضا در آنها مشاهده کردیم تا جایی که اکثر نمادها همچون خودرو، خکاوه، خگستر، ورنا و خپارس صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کازگرای آبان، در این میان نماد خساپا علیرغم عرضه های مکرر صف خرید با معاملات پرحجم 135 میلیون سهمی و در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. اعلام آمادگی کروز برای خرید خبهمن معاملاتی متعادل و مثبت را برای آن درپی داشت.

در گروه حمل و نقل نماد تازه وارد حپارسا همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی در کنار دادوستدهای اکثرا مثبت سایر هم گروهی ها و صف فروش نماد حفارس دنبال شد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خساپا و خودرو با رشد 76.39 واحدی به ارتفاع 76,160 واحدی رسید که در این میان نمادهای وبملت و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. با توجه به نحوه معاملات به نظر می رسد گروه خودرویی معاملاتی متعادل تر اما همچنان مثبت و سایر گروه های پیشرو همچون گروه فلزی و معدنی نیز متعادل دنبال شوند در این میان نمادها و گروه های کوچک همچنان از اقبال بالایی مواجه خواهند بود.

ساز مخالف گروه های بانکی و سرمایه گذاری برای رشد کلی بازار همچنان ادامه داشت و علیرغم جو مثبت بازار شاهد دادوستدهای اکثرا منفی آنها بودیم در این میان نمادهای اعتلا، واتی، سمایه، وبیمه و وملت از اقبال بیشتری برخوردار بودند. با توجه به قرار داشتن نماد واتی در سطوح مقاومتی شاهد ادامه معاملات پرحجم آن در شروع بازار بودیم که در نهایت معاملاتی مثبت را برای آن ایجاد کرد. در گروه بیمه ای نماد ودی با جهش قیمتی مواجه شد و افزایش تقاضا در این گروه محسوس بود تا جایی که نماد دانا  صف خرید سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد معاملاتی «وهور» در فرابورس ایران عرضه و کشف قیمت میشود. این عرضه احتمالا در اواخر هفته خواهد بود. گفتنی است؛ شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور که از زیرمجموعههای گروه مدیریت سرمایهگذاری امید است، سرمایه این شرکت 2هزار و 300میلیارد ریال است و براساس آخرین اطلاعیه پیش‏بینی درآمد هرسهم سال مالی منتهی به 30 آذرماه 95، درآمد هرسهم را 270ریال پیشبینی کرده است. معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی نخستین بانک آف شور تا یک ماه آینده و آمادگی کامل ۲ بانک بورسی برای گشایش ال سی خبر داد.

در پی توقف نماد شبندر، شنیده هایی مبنی بر تعدیل مثبت درآمد هر سهم سال مالی 94 حکایت داشت. بر این اساس زیان 2 تومانی هر سهم به سود 10 تومانی تبدیل شده است همین امر سبب افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی شد تا جایی که نماد ونفت و شراز مثبت ، شپاس صف خرید و نماد شنفت همچنان با صف خرید دنبال شد. در گروه پتروشیمی معاملات فرسایشی ادامه داشت و اکثر گروه ها منفی بودند و تنها نمادهای وپترو، شکربن، شفارا، شخارک و شسینا مثبت به کار خود پایان دادند. پتروشیمی مبین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی متعادل بازگشایی شد.

در روز جمعه در بازارهای بین الملی شاهد سقوط شاخص دلار به دلیل انتشار آمارضعیف اشتغالزایی و احتمال تأخیر در افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حداقل تا دوماه آینده بودیم. این موضوع قیمت فلزات پایه از جمله مس و روی را با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه نمود تا جایی که قیمت سهام اکثر شرکت های فلزی و معدنی در سراسر دنیا و بخصوص بورس آمریکا با استقبال مواجه شدند همین امر سبب شد نمادهای فلوله، فنوال، کالسیمین، کیمیا، زنگان، فزرین و فرآور صف خرید شوند و شروع مثبت و پرتقاضای گروه فلزی و معدنی را نمایان سازن در این میان نماد فسرب بعد از شروعی منفی در اواخر بازار با جهش قیمتی تا درصدهای مثبت رشد کرد و نماد کروی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 8.5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات طی گزارش 12 ماه 94 با تعدیل مثبت 25 درصدی مواجه شد و مبلغ 134 ریال سود اعلام کرد اما معاملاتی متعادل را تجربه کرد. شنیده ها از رقابت شرکت کامودیتی liberty جهت بدست آوردن یک شرکت ایرانی تأمین کننده مواد اولیه برای کارخانه نورد گرم جدیدش در نیوپورت انگلیس حکایت دارد. اقداماتی جهت خرید یا تملک بخشی از سهام فولاد هرمزگان که یک کارخانه تختال 6.1 میلیون تن در سال است و در مالکیت کامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد، پررنگ شده است و تنها ادامه مشکلات بانکی ناشی از تحریم ها عقد قرارداد را با تاخیر مواجه ساخته است. شرکت مجتمع فولاد خراسان در مجمع عمومی عادی سالیانه 94، 40 تومن سود نقدی معادل 952 درصد سود تقسیم کرد همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه 43 درصدی (5600 به 8000 میلیارد ریال) از محل مطالبات و آورده نقدی را تصویب کرد.

صف خرید پرحجم و بدون عرضه نماد فاراک درپی حمایت های سهامدار عمده(فرهنگیان) از ادامه رشد آن در کوتاه مدت حکایت داشت امری که در گزارشات اخیر بارها به آن اشاره شد سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی بودند و تنها نمادهای تمحرکه، بنیرو، بکاب، بشهاب و تایرا مثبت و همراه صف خرید بودند. شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه اعلام کرد، ۷ نیروگاه گازی به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار در ایران احداث می کند. ظرفیت این نیروگاه ها که قرار است در 7 منطقه مختلف ایران احداث شود، مجموعا 6 هزار و 20 مگاوات خواهد بود. ساخت این 7 نیروگاه قرار است در سه ماهه نخست سال 2017 آغاز شود.

گروه های ساختمانی و سیمانی با افزایش عرضه ها بخصوص در اواخر بازار مواجه و اکثرا متعادل و منفی شدند تا جای که صف خرید نمادهای ثفارس و وساخت عرضه و نماد ثالوند صف فروش شد. نماد کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1396 متوقف شد و شرکت سیمان مازندران پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ 274 به مبلغ 822 میلیون ریال(معادل 200درصد) از محل سود انباشته، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد.

علیرغم مثبت بودن بازار گروه بتا منفی قندی نیز تحت تاثیر رشد چشمگیر قیمت های جهانی در چند روز گذشته، پرتقاضا، مثبت و همراه صف خرید بودند. در کانی های غیر فلزی، نمادهای کاذر و کسرا صف خرید و نمادهای کپشیر و کفپارس به واسطه رشد بسیار سریع روزهای گذشته منفی بودند و در گروه لاستیک سازی با لغو مجدد مجمع عادی سالیانه نماد پلاسک، معاملات منفی آن و سایر هم گروهی ها و صف خرید نماد پتایر را مشاهده کردیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا