رئیس مرکز نظارت بر دخانیات وزارت صنعت:

همه خرده فروشان دخانیات باید تا اول تیر مجوز عرضه مواد دخانی بگیرند

همه خرده فروشان دخانیات باید تا اول تیر مجوز عرضه مواد دخانی بگیرند

تهران-ایرنا-رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به همه واحدهای صنفی عرضه کننده مواد دخانی ابلاغ شده است که تا اول تیر با مراجعه به سامانه اینترنتی این مرکز، مجوز عرضه مواد دخانی بگیرند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علی اصغر رمزی، روز یکشنبه در جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات تاکید کرد:پس از این تاریخ، تمام فروشندگان سیگار و قلیان بدون مجوز جمع می شوند.
وی اظهار کرد: واقعیت این است که در خرده فروشی مواد دخانی در کشور هیچ نظمی وجود ندارد، همه فروشگاه ها و دکه های مطبوعاتی در حال عرضه مواد دخانی هستند.
وی ادامه داد: طبق قانون فقط خوار و بار فروشی ها، سوپرمارکت ها و سقف فروشی هایی که مجوز عرضه مواد دخانی داشته باشند می توانند، سیگار بفروشند و شرط ادامه مجوز این اماکن نیز این است که حداقل یکصدمتر با مراکز آموزشی و مدارس فاصله داشته باشند، سیگار قاچاق نفروشند؛ سیگار به افراد زیر 18 سال عرضه نکنند و فروش نخی سیگار هم نداشته باشند.
رمزی تصریح کرد: دارندگان مجوز عرضه مواد دخانی مطابق قانون کنترل و مبارزه با دخانیات حتی اگر یک بار این تخلفات را داشته باشند، پلمب می شوند و دیگر پروانه فروش محصولات دخانی به آنها داده نمی شود.
رمزی ، اقدام دیگر وزارت صنعت برای اجرای این قانون را اعمال کد رهگیری برای محصولات دخانی عنوان کرد و گفت: در این برنامه ، روی هر پاک سیگار یک کد 17 یا 18 رقمی درج می شود که نوع سیگار و تاریخ تولید آن را نشان می دهد و حتی در خرده فروشی نیز می توان سیگارها را ردیابی کرد.
وی افزود: تاکنون تا 120درصد به مالیات سیگار اضافه شده است. این میزان در سال 95 افزایش می یابد اما بررسی های وزارت صنعت نشان می دهد که اگر میزان مالیات سیگار بیش از 30 درصد قیمت آن باشد، سیستم قاچاق فعال می شود.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت ادامه داد: واقعیت این است که افزایش مالیات سیگار می تواند قاچاق این کالا را افزایش دهد و اجرای قانون مالیات سیگار باید طوری انجام شود که بر افزایش قاچاق این کالا منجر نشود.
ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات روز یکشنبه به ریاست وزیر بهداشت در وزارت بهداشت برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا