شرط تک رقمی کردن نرخ بیکاری چیست؟

شرط تک رقمی کردن نرخ بیکاری چیست؟

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور معتقد است تک رقمی کردن نرخ بیکاری تنها به یک شرط امکانپذیر است و آن، این که کشور از حالت رکود خارج شود.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر چه آرامشی که هم اکنون بر کارگاه‌ها و بنگاه‌ها برگشته تا حدودی رضایت بخش است اما کارگران زمانی احساس می‌کنند تورم و بیکاری پایین آمده که خروج از رکود و رشد اقتصادی را شاهد باشند.

 
وی افزود: در حال حاضر 60 درصد واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی دچار مشکل هستند و این مشکل هم بیشتر عدم نقدینگی است، از طرفی کاهش قدرت خرید هم موجب شده تا اجناس فروش نرفته و در انبارها تلنبار شود و ادامه این وضعیت به تولید لطمه بزند.

 
اصلانی تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان سال 1395 را محتمل ندانست و گفت: این امر مستلزم دستیابی به رشد اقتصادی است و زمانی که کشور مسیر رشد و پویایی اقتصاد را طی کند هم بازار اشتغال جان می‌گیرد و هم تولید و بهره وری بالا می‌رود.

 
این مقام مسئول کارگری با اشاره به تصویب 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بنگاه‌های خرد و کوچک در شورای عالی اشتغال، اظهار کرد: اگر این مبالغ صرف تولید و احیای کارگاههای راکد و تقویت بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی شود اقدام بسیار ارزشمندی است.

 
وی گفت: استراتژی دولت کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط است و تعدادی از بانکها نیز در این راستا پرداخت تسهیلات به این بنگاهها را در دستور کار قرار داده‌اند که امیدواریم گام موثری در جهت حل بیکاری و تحرک بازار کار و اشتغال باشد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا