از سال آینده و با بهره وری ۶۰ درصدی:

ترکیه ساخت ۷ نیروگاه گازی ۴.۲ میلیارد دلاری در ایران را آغاز می کند

ترکیه ساخت ۷ نیروگاه گازی ۴.۲ میلیارد دلاری در ایران را آغاز می کند

یک شرکت ترک اعلام کرد از سال آینده میلادی فرایند ساخت ۷ نیروگاه گازی به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار و با بهره وری ۶۰ درصدی را در ایران آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت یونیت اینترناشنال ترکیه (که از سال 1982 تاسیس و رئیس کنونی اونال اویسال رئیس پیشین باشگاه ورزشی گالاتاسرای ترکیه است) با صدور اطلاعیه ایی اعلام کرد 7 نیروگاه گازی به ارزش 4.2 میلیارد دلار در ایران خواهد ساخت. ظرفیت تولید برق این نیروگاه ها 6 هزار و 20 مگاوت و 10 درصد نیاز برق ایران خواهد بود و از اوایل سال میلادی آینده، این طرح اجرایی خواهد شد.

به گفته این شرکت تاکنون چنین سرمایه گذاری در ایران با حمایت دولت صورت می گرفت و این اولین الگوی سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهد بود.


به گفته رئیس این شرکت نیروگاه های فعلی ایران با بهره وری 32 درصدی فعال هستند اما نیروگاه های ساخت ترکیه با حداقل بهره وری 60 درصدی فعالیت خواهند کرد. ایران 6 سال گاز این نیروگاه ها را تامین کرده و برق تولیدی آن را خریداری خواهد کرد.

هوشنگ فلاحیان معاون وزیر انرژی ایران نیز در گفت و گو با روزنامه حریت ترکیه، گفته بود: قرار است به زودی قراردادهایی با شرکت های انرژی ترکیه برای احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی به امضا برسد.

وی با اعلام اینکه شرکت های ترکیه ای نیروگاهی به ظرفیت تولید 5 هزار مگاوات و به ارزش سه میلیارد دلار در ایران خواهند ساخت، گفته است در زمینه های دیگری نیز سرمایه گذاری هایی مطرح است که هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا