جزئیات قرارداد جدید برقی ۶ میلیارد دلاری؛ پای بلژیک در میان است

جزئیات قرارداد جدید برقی ۶ میلیارد دلاری؛ پای بلژیک در میان است

در امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری وزارت نیرو برای احداث ۳۲۵۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در ایران پای شرکت بلژیکی یونیت اینترنشنال در میان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در نشستی خبری از امضای قرارداد 6 میلیارد دلاری وزارت نیرو با یک شرکت اروپایی خبر داد و گفت: این قرارداد بین وزارت نیرو با یک شرکت اروپایی برای ساخت 4 نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت  3520 مگاوات و احداث یک نیروگاه بادی است.

پیگیری ها حاکی از این است که این شرکت احتمالاً شرکت یونیت اینترنشنال بلژیک است که قرار است 3520 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و 1000 مگاوات نیروگاه بادی در ایران احداث کند.

بنابراین گزارش، در جلسه اخیر شورای اقتصاد، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساختگاه‌های میانه، ارس، تبریز و زاهدان جمعاً به ظرفیت 3520 مگاوات که مورد درخواست وزارت نیرو بود، پس از توضیحات وزیر و ارایه گزارشی از جزئیات فنی و میزان سرمایه گذاری به تصویب رسید. قرار است این طرح برای نخستین بار و با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور اجرا شود.

دوره قرارداد این طرح 5 ساله است و میزان سوخت صرفه جویی شده در سال 17.5 میلیون متر مکعب و میزان برق تولیدی در هر سال نیز 17429 میلیون کیلووات ساعت خواهد بود. برای احداث یک هزار مگاوات نیروگاه بادی هنوز نقطه‌ای نهایی نشده، اما این شرکت به دنبال ایجاد چند مزرعه بادی در نقاط مختلف ایران  از جمله دو نیروگاه بادی هر کدام به ظرفیت 300 مگاوات در اهر و سراب است.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا