رئیس اتاق ایران: سوئد بدون رفع موانع بانکی، جایگاه خود در اقتصاد خاورمیانه را از دست می دهد

رئیس اتاق ایران: سوئد بدون رفع موانع بانکی، جایگاه خود در اقتصاد خاورمیانه را از دست می دهد

استکهلم- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با نامطلوب دانستن روابط کارگزاری میان بانک های ایران و سوئد، خطاب به فعالان اقتصادی و وزیر امور اتحادیه اروپا و تجارت سوئد گفت: اگر برای این مساله چاره ای اندیشیده نشود، جایگاه سوئد در آینده تجاری و اقتصادی منطقه ما تضعیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محسن جلال پور امروز(چهارشنبه) در نشست تجاری ایران و سوئد با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور اتحادیه اروپا و تجارت سوئد در هتل شرایتون استکهلم، بر احیای روابط بانکی بین دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: امروز برخی شرکای اروپایی ایران مانند اتریشی ها و ایتالیایی ها با پیشگامی در فعال سازی خدمات بانکی، اجازه داده اند علاقه و سابقه بنگاه های دو طرف، به کار و تجارت واقعی تبدیل شود.
وی ادامه داد: متاسفانه این امر در مورد سوئد صادق نیست؛ احیای روابط جدی کارگزاری بین بانک های ما روند مطلوبی ندارد و این سبب شده سوئد فرصت های کار در ایران و منطقه را کمتر پیدا کند.
جلال پور با تاکید بر اینکه 200 تا 300 میلیون دلار مبادله سالیانه میان دو کشور، در شان ایران و سوئد و سابقه دوستی طولانی این دو کشور نیست، گفت: «گونار میردال» اقتصاددان معروف سوئدی که جایزه نوبل در رشته اقتصاد را دریافت کرده، معقد است «برای توسعه، باید باورها را جابه جا کنیم»؛ اکنون ما در آستانه یک تحول بزرگ قرار داریم ودر پساتحریم، دوستان قدیمی ایران و سوئد باید برای افزایش همکاری های دوجانبه تلاش کنند.
ادامه دارد...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا