ایران و صربستان برای توسعه روابط کمیسیون مشترک تشکیل می دهند

ایران و صربستان برای توسعه روابط کمیسیون مشترک تشکیل می دهند

وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان در دیداری بر برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک به منظور توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، محمدرضا نعمت زاده در این دیدار افزود: ظرفیت های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان بیش از وضعیت اعلام شده کنونی است، لذا با برگزاری کمیسیون مشترک می توان به بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی و تجاری بین دو کشور پرداخت.
وی افزود: باید با تدوین برنامه های بلندمدت، همکارهای خود را با تمام ظرفیت های صنعتی، تجاری و بازرگانی دو کشور گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت های زیادی در حوزه منابع طبیعی، معادن، هیدروکربن ها و همچنین نیروی انسانی جوان متخصص است، گفت: جمهوری صربستان با لحاظ این موارد می تواند همکاری های گسترده ای با کشورمان داشته باشد.
«راسیم لیانیچ» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران و صربستان از جایگاه خوبی در منطقه برخوردارند و توسعه روابط میان این دو کشور می تواند اثرات و فواید مطلوبی به همراه داشته باشد.
فرستاده رئیس جمهوری صربستان در ادامه یادآورشد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری میان دوکشور می تواند نقطه عطفی در توسعه روابط در تمام عرصه های تجاری و صنعتی شود.
به گفته راسیم لیانیچ، افتتاح نمایندگی منطقه تجاری جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در بهبود روابط اقتصادی ایران و صربستان اثر بخش خواهد بود و گسترش روابط دوستی دوکشور از طریق توسعه و بهبود روابط اقتصادی و تجار محقق می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا