آقاجانی در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

جزئیات افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در برلین

جزئیات افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در برلین

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت MME افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین آلمان را گامی در راستای توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی دانست.

مرتضی آقاجانی که خود نیز در مراسم افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افتتاح این مرکز را اقدامی بسیار خوب و ضروری توصیف کرد و افزود: اگر بخواهیم کشور در فضای پساتحریم در عرصه بین‌الملل قوی عمل کند و محدودیت‌ها و قیدوبندها را برطرف کنیم باید پیشقدم شویم و افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین آلمان نیز در همین راستا بوده است.

وی افزود: قطعا محدودیت‌ها علیه ایران یکشبه برطرف نمی‌شوند و همه باید تلاش کنیم تا در فرایندی منطقی این محدودیت‌ها برطرف شوند و کشور در راستای اعتلا قدم بردارد.

وی گفت: افتتاح مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین آلمان چه به ایرانیان خارج از کشور و چه شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به همکاری با ایران کمک خواهد کرد تا بتوانند به صورت متمرکز درباره ایران اطلاعات کسب کرده و در صورت تمایل فعالیت خود را با شرکای خود در ایران شروع کنند و ارتباطات تجاری خود را با ایران توسعه دهند.

مدیرعامل شرکت MME با بیان اینکه مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین آلمان در طبقه سوم ساختمانی در یکی از نقاط خوب شهر برلین به مساحت 1000 مترمربع قرار دارد، توضیح داد: شرکت‌های مختلف می‌توانند به این مرکز مراجعه کرده و از آن به عنوان پایگاهی برای ارتباط با ایران استفاده کنند. تا پیش از این ارتباطات تجاری شرکت‌های اروپایی با ایران به صورت پراکنده انجام می‌شد و سازماندهی و تمرکزی در این زمینه وجود نداشت اما با افتتاح این مرکز امید می‌رود تمرکز خوبی در این صورت بگیرد.

آقاجانی در پاسخ به این سوال که اداره این مرکز به چه صورت خواهد بود؟ گفت: این مرکز قرار است به صورت یک تشکل یا بنیاد یا موسسه به فعالیت خود ادامه دهد. البته دولت در ابتدا بسترساز ایجاد این مرکز بوده اما قرار است بخش خصوصی در ادامه راه حضور پررنگی در این مرکز داشته باشد و اداره آن را نیز بر عهده بگیرد. در حقیقت دولت در این زمینه بسترسازی کرده است.

او همچنین درباره حضور مدیرعامل گروه اس ام اس در مراسم افتتاحیه مرکز همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در شهر برلین آلمان نیز گفت: آقای بورکهارد دامن، مدیرعامل گروه اس ام اس در زمینه ارتباطات با ایران بسیار فعال عمل کرده و ریاست گروه همکاری ایران و آلمان را نیز بر عهده دارد و از افتتاح این مرکز نیز حمایت زیادی کرده است. به‌هرحال گروه اس ام اس یک گروه صنعتی بسیار بزرگ در جهان بوده که حمایت آن از ارتباطات با ایران می‌تواند فضای مثبت زیادی را برای ما به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت MME در خصوص آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت MME نیز گفت: پروژه‌های در دست اجرای شرکت MME از جمله فولاد شادگان و فولاد میانه در وضعیت خوبی بسر می‌برند. در حال حاضر فضا روشن‌تر از گذشته شده است. تلاش داریم تا وارد دیگر حوزه‌های کاری در بخش صنایع معدنی نیز شویم. بطورکلی سازماندهی جدیدی را در شرکت MME صورت دادیم و در صورت حل مشکلات مربوط به تامین مالی می‌توانیم وارد اجرای پروژه‌های جدیدی نیز شویم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا