سازمان توسعه تجارت:

ایران اعزام رایزن بازرگانی به اروپا را با اولویت آلمان برنامه ریزی کرده است

ایران اعزام رایزن بازرگانی به اروپا را با اولویت آلمان برنامه ریزی کرده است

تهران -مدیرکل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت گفت: ایران استقرار 25 رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف را برای توسعه مناسبات تجاری و همکاری های اقتصادی پیش بینی کرده که از بین پنج نماینده در اروپا، آلمان با دو نمایندگی در الویت برنامه ریزی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، رضا عباسقلی روز سه شنبه در همایش کاربردی تجارت با آلمان با یادآوری اینکه اکنون 17 رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای مختلف مستقر شده اند، افزود: بزودی چهار نفر به این جمع اضافه می شوند؛ ضمن آنکه پنج نفر نیزتا پایان آذرماه در محل نمایندگی مربوطه در قاره اروپا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی یادآور شد: اعزام رایزنان بازرگانی از سوی دولت ها به کشورهای هدف در جهت توسعه مناسبات صورت می گیرد؛ در واقع فرستادن رایزن نشانه تصمیم و اراده دولت متبوع برای گسترش صادرات است.
عباسقلی با بیان اینکه امضای توافق برجام فصل نوینی برای همکاری های بین المللی جمهوری اسلامی را فراهم ساخته است، ادامه داد: امروز به دنبال شناسایی فرصت ها برای توسعه مبادلات تجاری هستیم و در این شرایط قاره اروپا از اهمیت لازم برخوردار است.
عباسقلی تاکید کرد: چنانچه مدیریت هدفمند و هوشمندانه را در پیش گیریم، برگ زرینی برای شرکت های دولتی و خصوصی فراهم شده و اکنون حضور گسترده هیات های تجاری و اقتصادی از اقصی نقاط جهان در تهران را نظاره می کنیم.
وی با یادآوری اینکه اتحادیه اروپا بخشی از تجارت نفتی ایران را به خود اختصاص می دهد، افزود: فعالان اقتصادی براین باورند که روزهای بسیار امیدوارکننده ای در پیش روی ایران قرار گرفته است.
عباسقلی گفت: براساس مطالعات بازار، کالاهای آلمانی در اذهان مصرف کنندگان دارای دو ویژگی شاخص «کیفیت بالا و دوام بسیار زیاد» است که این امر در استمرار بخشیدن به صادرات نقش مهمی ایفا می کن .
وی جذب سرمایه گذاری خارجی و مشترک، انتقال فناوری نوین اروپا، تولیدات مشترک، پوشش بازارهای همسایه و منطقه را به عنوان برخی از محورهای پیشنهادی برای همکاری با آلمان برشمرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: دولت تدبیر و امید بر پرهیز از خام فروشی و صادرات مواد خام اصرار دارد و این موضوع اکنون تفاوت یافته و با بهره گیری از فناوری نوین کسب بالاترین ارزش افزوده مواد خام مطرح است.
ارزش صادرات غیرنفتی ایران در نیمه نخست سال جاری به رقم 20 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید و ارزش واردات نیز در این دوره برابر با 20 میلیارد و 852 میلیون دلار ثبت شده است.
ایران وآلمان دارای سابقه همکاری تجاری 142 ساله هستند و همواره این کشور جایگاه نخست روابط تجاری بین دو کشور را، غیر از سال 2001 به خود اختصاص داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا