نایب رئیس اتاق ایران:فرهنگ مجوزگرایی به محیط کسب و کار لطمه وارد کرده است

نایب رئیس اتاق ایران:فرهنگ مجوزگرایی به محیط کسب و کار لطمه وارد کرده است

تهران- ایرنا- نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا شرکت های دانش بنیان برای تقویت و شناخته شدن نیازمند دریافت مجوز نیستند، گفت: فرهنگ مجوزگرایی به محیط کسب و کار لطمه جدی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، پدرام سلطانی عصر دوشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی افزود: امروز متاسفانه شرکت های دانش بنیان در کشورمان برای شناخته شدن و ادامه کار باید خود را در مراجع مربوطه به اثبات برسانند.
وی با تاکید بر اینکه رواج فرهنگ مجوزگرایی در محیط کسب و کار فقط ایجاد رانت و امتیازات خاص برای گیرندگان آن فراهم کرده است، گفت: این در حالی است که اثبات شرکت های دانش بنیان تنها در تولید و ایجاد ارزش افزوده تعریف شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی قانون شناسایی مجوزهای کسب و کار بررسی شده است، گفت: پس از این بررسی ها مشخص شد سالانه بیش از دو هزار و 200 مجوز برای سازمان های اقتصادی صادر می شود. مجلس در ادامه دولت را موظف کرد این مساله را اصلاح کند.
وی افزود: تاکید بر داشتن مجوز تنها باعث می شود برخی از بنگاه هایی که در حوزه فناوری و دانش بنیان موفق به دریافت این برگه ها شده اند تنها با گرفتن رانت و خوراک دولتی سرمایه برای خود تامین می کنند.
سلطانی در ادامه با تاکید بر اینکه در محیط کلان فعلی اقتصادی هیچگاه نمی توان از فناوری حمایت کرد، گفت: در کشورهای خارج فناوری، تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان براساس ضوابط بسیار ساده و بدون هیچ گونه دریافت مجوزی است.
ادامه دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا