ایران و لهستان می‌توانند در بسیاری از بخشها با یکدیگر همکاری کنند

ایران و لهستان می‌توانند در بسیاری از بخشها با یکدیگر همکاری کنند

رئیس اتاق بازرگانی لهستان با بیان این که ایران و لهستان باید بتوانند از ظرفیتهای موجود استفاده کنند، گفت: ٢ کشور می‌توانند در بسیاری از بخشها با یکدیگر همکاری کنند.

 

آرند ارسکی، رئیس اتاق بازرگانی لهستان، امروز (دوشنبه، ١٠ خردادماه) در همایش تجاری ایران و لهستان که در هتل سوفیتل ورشو و با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران برگزار شد، گفت: هم اکنون و با توجه به لغو تحریمها، مسیرهای تبادل پول میان ایران و لهستان باز شده است.
وی به فرصتهای اقتصادی در ایران اشاره کرد و افزود: ایران آرزوی شرکتهای سرمایه گذاری است، هیچ چیز سبب درگیری میان ٢ کشور نشده است و در جنگ جهانی نیز ایرانیها به لهستانیها و کودکان کمک کردند.
ارسکی تصریح کرد: ایران کشوری با امکانات زیاد اقتصادی و جمعیتی است، منابع طبیعی زیادی در ایران وجود دارد و امیدوارم نشست امروز نتیجه بخش باشد.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان به برگزاری چند جلسه توسط اتاق بازرگانی داخلی لهستان با همتایان خود در ایران اشاره و عنوان کرد: پارسال اتاق بازرگانی لهستان با هیئت ١٠٠ نفری به ایران سفر کرد و هیئتهای دیگری نیز از ایران بازدید کردند.
وی با اشاره به تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان گفت: امیدواریم فعالسازی این اتاقها به برقراری ارتباط ٢ کشور کمک کند، ایران کشوری با امکانات وسیع و زیاد است، به دلیل تحریم نمی‌توانستیم با یکدیگر روابط اقتصادی داشته باشیم، اما این مانع نیز لغو و فرصت برای توسعه مناسبات فراهم شده و اکنون در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.
ارسکی با بیان این که ایران و لهستان باید بتوانند از ظرفیتهای موجود استفاده کنند، افزود: هر کشور، برخی فرصتها، ظرفیتها و توانمندیهایی دارد، لهستان و ایران می‌توانند مکمل هم در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، ساختمان، ماشین آلات سازی، تجهیزات پزشکی و عمران باشند، با در نظر گرفتن این توانمندیها ٢ کشور می‌توانند در بسیاری از بخشها با یکدیگر همکاری کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا