رئیس سازمان صنعت فارس: شرکت دامکو لارستان به تعهداتش عمل نکرد

رئیس سازمان صنعت فارس: شرکت دامکو لارستان به تعهداتش عمل نکرد

شیراز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با نادرست خواندن ادعای بی توجهی مسئولان به حل مشکلات شرکت دامکو لارستان گفت: طی سه جلسه بررسی مشکلات شرکت دامکو در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در نهایت مسئولان این شرکت به تعهدات خود عمل نکردند .

علی همتی روز یکشنبه در جریان نشست خبری ماهانه خود در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات شرکت دامکو در سه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در روزهای سوم و چهارم اذر و همچنین 28 بهمن 94 بررسی شده است.
وی ادامه داد : مسئولان این شرکت در جلسه سوم آذر 94 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تعهد داده بودند که برنامه زمان بندی تولید، میزان نیاز به تسهیلات و فرایند پرداخت بدهی ها را اعلام کنند تا پس از بررسی این موارد با حضور نمایندگان بانک های صادرات و پاسارگاد، در زمینه کمک به این واحد صنعتی تصمیم گرفته شود اما مسئولان این واحد تولیدی، برنامه ای ارائه نکردند.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: مشکلات این شرکت بار دیگر در جلسه های چهارم و 28 بهمن 94 بررسی شد و آنچنانکه بررسی های صورت گرفته در جلسه 28 بهمن 94 نشان می دهد، این شرکت نه حاضر به پرداخت مالیات بوده است و نه مطالبات افرادی که از آنها شیر خریداری کرده است را می دهد.
همتی با بیان این که واحدهای تولیدی را از خودمان می دانیم و به دنبال حل مشکل آنها هستیم، گفت: در جلسه 28 بهمن 94، با توجه به قرار گرفتن شرکت دامکو در محدوده شهر و مشکلات زیست محیطی، مهلتی یک ساله به این شرکت داده شده است تا در زمینه خرید دستگاه بوگیر اقدام کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به بدهی های این واحد تولیدی ناشی از گرفتن تسهیلات اظهار کرد: انتظار داریم که فعالان هر حوزه اقتصادی اگر تسهیلاتی اخذ می کنند در محل خود هزینه کنند.
وی با بیان این که برخی فعالان اقتصادی حاضر به برگرداندن تسهیلات اعطایی به بانک ها نیستند، افزود: شرکت دامکو هم بدهی هایی به بانک ها دارد و یکسری ساختمان هم دارد که باید بفروشد تا بدهی بانک ها را بدهد.
همتی گفت: با این حال، کارگروه تسهیل و رفع موانع استان همچنان آماده است با ارائه برنامه شرکت دامکو، این شرکت را در حل مشکلات فرارو یاری کند.
آنگونه که مسئولان شرکت لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان اعلام کرده اند، این واحد تولیدی روزهای اخیر به دلیل آنچه مشکلات فراروی این شرکت عنوان شده است، از حرکت در مدار تولید باز ایستاد.
منوچهر عابدی مدیرعامل این واحد تولیدی وجود مشکلات مالی را دلیل تعطیلی آن در خرداد جاری عنوان کرده و افزوده است: این شرکت از سال 88 و با آغاز فعالیت هیات مدیره جدید، دچار مشکلات حاشیه ای با بانک ها، بیمه و اداره مالیات شده بود.
این واحد تولیدی از سال 1377 فعالیتش را آغاز کرده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا