انتشارات بورس منتشر کرد؛

کتابی متناسب با سرفصل‌های اداره گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار

کتابی متناسب با سرفصل‌های اداره گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار

بایسته‌های حقوق بازار سرمایه (مقررات تحلیلگری)، متناسب با سرفصل‌های اعلامی توسط اداره گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار در چهار بخش مقررات تجاری، مقررات مالیاتی، قواعد عمومی قراردادها و قواعد حاکم بر عقود معین و سرانجام، پردازشگری اطلاعات مالی ارایه شده است.


فعالیت در بازار اوراق بهادار با شناخت مقررات آن عجین شده است؛ در آزمون گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، بخش مقررات قسمت مهمی از آزمون را تشکیل می‌دهد. پرسش‌های درس مقررات به سوی تحلیلی و کاربردی شدن در حال حرکت است و تشریح و تفصیل مواد قانونی نیز اهمیت ویژای پیدا می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، بایسته‌های حقوق بازار سرمایه (مقررات تحلیلگری)، به قلم محمد سلطانی، حامده اخوان هزاوه و سید مرتضی شهیدی، با هدف آماده‌سازی متقاضیان شرکت در آزمون گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، تلاش می‌کند با زبانی گویا، مفاهیم دشوار مواد قانونی و "مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه" را ساده کند.

بایسته‌های حقوق بازار سرمایه (مقررات تحلیلگری)، مشتمل بر چهار بخش است:

بخش نخست؛ "مقررات تجاری"، در برگیرنده فصول قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیکی می‌شود.

بخش دوم، "مقررات مالیاتی"، دو فصل قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده را در برمی‎گیرد.

بخش سوم، "قواعد عمومی قراردادها و قواعد حاکم بر عقود معین"، به قواعد عمومی قراردادها و قواعد حاکم بر عقود معین می‌پردازد.

بخش چهارم، "پردازشگری اطلاعات مالی"، دربرگیرنده چهار فصل مجوز تاسیس، تبدیل و فعالیت، تکالیف و مسئولیت شرکت پردازش اطلاعات مالی، ممنوعیت‌های قانونی و ضمانت اجرای تخلفات است.

در انتهای کتاب، نمونه پرسش‌های چهارگزینه‌ای به همراه پاسخ‌نامه آمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند بایسته‌های حقوق بازار سرمایه (مقررات تحلیلگری) را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا