بازدید معاونین امور مناطق و اعتبارات از فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان

بازدید معاونین امور مناطق و اعتبارات از فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان

معاونین امور مناطق و اعتبارات بانک مهر اقتصاد در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و گفتگو با مدیران آن زمینه‌های همکاری فی مابین را بررسی کردند.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اصفهان، معاونان امور مناطق و اعتبارات و امور بین‌الملل بانک مهر اقتصاد به همراه رئیس اداره امور شعب استان در شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان حضور یافتند تا در راستای تقویت تولید ملی و ایجاد بسترهای مناسب تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه‌های همکاری و تأمین مالی پیشبرد پروژه های تولیدی این دو مجموعه بزرگ استان اصفهان را بررسی نمایند.

جواد حاجی مزدارانی – معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد – در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: اقتصاد خوب، اقتصادی است که بتواند شرایط ناگوار و سختِ رکود را طی کند، واسطه‌گری مخرب در آن کمرنگ شود و از سوی دیگر با فراهم آوری پویایی اقتصادی با حمایت از ظرفیت‌های داخلی، اقتصاد را نسبت به تکانه‌ها مقاوم سازد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تصریح کرد: بانک مهر اقتصاد در راستای اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، تسهیلات خود را به پروژه های تولیدی اختصاص داده است و امیدواریم در همین راستا با تلاش بیشتر بتوانیم  تسهیلاتی متفاوت را ارئه کنیم.

معاون امور مناطق بانک با اشاره به رعایت دقیق دستور العمل‌های بانک مرکزی توسط بانک مهر اقتصاد گفت: رقابت ناسالم برخی از بانک ها و مؤسسات سبب افزایش نرخ تمام شده پول در شبکه بانکی کشور شده و بانک مهر اقتصاد تلاش می کند با اجرای ضوابط ابلاغی بانک مرکزی، ضمن کاهش نرخ تمام شده پول، تسهیلاتش را نیز صرفاً با نرخ ابلاغی بانک مرکزی پرداخت نماید.

حاجی مزدارانی یادآور شد؛ محصول خرید دین، یکی از محصولات ممتاز بانک مهر اقتصاد است که در تامین مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی نقش به سزایی دارد. 

وی در دیدار با مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور خاطر نشان ساخت: حفظ تولید در حال حاضر یکی از مصداق های جهاد اقتصادی است چراکه حمایت از تولید داخلی می‌تواند مانع بیکاری جوانان شده و این موضوع سبب پیشگیری بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی گردد.

معاون امور مناطق بانک با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بانک در راستای تجهیز منابع عنوان کرد: بانک مهر اقتصاد در عمر کوتاه خود ضمن جلب اعتماد عمومی توانسته است با جذب منابع عظیم مردمی، رتبه هشتم منابع را در شبکه بانکی کشور کسب نماید و ظرفیت عظیم و فوق العاده‌‌ای را برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی فراهم آورد.

وی در پایان اظهار داشت: بسیاری از بخش‌های تولیدی از ظرفیت‌های حمایتی بانک‌ها به ویژه بانک مهر اقتصاد در راستای پیشبرد اهدافشان بهره می برند‌ و زمینه ایجاد اشتغال جوانان را با وجود شرایط سخت رکود ایجاد می کنند.

ایرج نیک اختر – معاون اعتبارات و امور بین‌الملل بانک– نیز در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به تعلق بخشی از سهام این بنگاه بزرگ به بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که سرمایه ارزشمند و  ظرفیت عظیم مدیران در کنار کارکنانی توانمند و سخت کوش با استفاده بهینه از اعتبارات داخلی در مجموعه فولاد مبارکه جمع شده است.

نیک اختر افزود: بانک مهر اقتصاد در راستای حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اعطای خدمات و تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را پذیرفته تا در شرایط سخت رکود با تأمین سرمایه در گردش، بتواند مانع از تعطیلی و کاهش حداقلیِ مشکلات واحدهای تولیدی شود.  

معاون اعتبارات و بین‌الملل بانک با اشاره به سیاست کاهش نرخ تسهیلات در سال جاری اظهار داشت؛ این بانک می‌تواند در 2 حوزه پرداخت تسهیلات به کارکنان و پروژه های تولیدی کارخانه جات و موسسات تولیدی دیگر به صورت توأمان اقدام نماید.

وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با پرداخت تسهیلات به مجموعه فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه به تأمین نقدینگی مجموعه های مذکور کمک می‌کند تا ضمن حمایت از تولید داخلی و مقاوم سازی اقتصاد، تسهیلات خود را به بنگاه‌های اقتصادی استان و کمک به اقشار مختلف در راستای تحقق شعار سال گامی موثر بردارد. 

نیک اختر در بازدید از شرکت ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تقدیر از اشتغال زایی این بنگاه اقتصادی اظهار داشت: این بانک همچون سال های گذشته، در سال اقتصاد مقاومتی به عنوان گیرنده این پیام مهم، خود را ملزم به همکاری و یاری کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی می‌داند و درهمین راستا تمایل به بررسی و مشارکت در پروژه‌های شرکت ذوب آهن اصفهان دارد.

اميرحسين نادري - معاون اقتصادي و مالي فولاد مبارکه – نیز در این دیدار با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه که در کشور از جمله صنایعی است که دارای مزیت نسبی می باشد، اظهار داشت: مجتمع فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی کشور است و دارای پروژه‌های گسترده‌ای از جمله سنگان(یکی از شهرهای مرزی)و فولاد هرمزگان است.

وی با اشاره به گردش مالی مجتمع فولاد مبارکه افزود: با توجه به نزدیکی اهداف بانک مهر اقتصاد با شرکت فولاد مبارکه که همان تقویت تولید است، این شرکت تمایل دارد با بانک مهر اقتصاد همکاری و از خدمات و تسهیلات این بانک بهره برداری نماید.

مهندس احمد صادقی – مدیرعامل ذوب آهن اصفهان – نیز در این دیدار اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از شرکت‌های صنعتی با قدمت 50 ساله در کشور است که همواره به عنوان موتور محرک در اقتصاد فعالیت کرده است و در حال حاضر با مشارکت بانک مهر اقتصاد و اجرای چندین پروژه با استفاده از توانمندی‌ها دو طرف، می تواند اقدام به ایجاد ثرورت برای جامعه و برقراری رفاه برای شهروندان در کوتاه مدت کند.

صادقی با تأکید بر ضرورت افزایش بهره وری در تولید گفت: ذوب آهن اصفهان نیاز به نوسازی و ساخت چند واحد جدید دارد تا بتواند نرخ بهره‌وری را در تولیدات خود بیش از پیش افزایش دهد.

علیرضا زمانی رئیس اداره امور شعب استان اصفهان نیز در این بازدیدها با اشاره به موقعیت ممتاز اصفهان در صنعت اظهارداشت ؛ این دو مجموعه با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 30 هزار نفر، زمینه رونق اقتصادی را در استان فراهم کرده اند و بی شک با حمایت مدیران عالی بانک از صنعت و صدور مجوزهای لازم در استای پرداخت تسهیلات به این بنگاه ها می توان گام موثری در افزایش تولید ملی و اشتغال در استان برداشت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا