مدیرعامل "واسپاری ملت" خبر داد:

عرضه اولیه سهام "واسپاری ملت" در بازار سرمایه

عرضه اولیه سهام

"کاهش نرخ بهره بانکی موجب افزایش سود و افزایش سطح فعالیت های بازار سرمایه و شرکت های حاضر در صنعت لیزینگ می شود."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، جلسه معارفه شرکت واسپاری ملت (سهامی عام) با موضوع عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه برگزار شد.

در این جلسه علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت واسپاری ملت در مورد زمان و میزان عرضه سهام واسپاری ملت در بازار سرمایه، گفت: در ابتدا عرضه 5 درصدی سهام این شرکت در بازار سرمایه برنامه ریزی شده بود اما با توجه به درخواست سازمان بورس برای عرضه بیشتر، 10 درصد از سهام روز دوشنبه هفته جاری عرضه خواهد شد. حدود قیمت هر سهم را باید بازار بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده‌ است، مشخص کند.

مدیرعامل شرکت واسپاری ملت یکی از نگرانی های سهامداران حقیقی برای خرید سهم را بازار سازی سهام در شرایط منفی بازار ذکر کرد و گفت: با توجه به پایین بودن ارزش بازار و بافت سهامداری شرکت واسپاری ملت، هیچ گونه نگرانی در خصوص بازار سازی سهام در روزهای منفی بازار سرمایه، وجود ندارد.  

وی با اشاره به صندوق آتیه خواهان و  23 هزار نفر کارکنان بانک ملت به عنوان سهامداران بالقوه سهام واسپاری ملت بیان داشت: این مجموعه ها متقاضی خرید سهام این شرکت پس از عرضه در بازار سرمایه هستند و در نتیجه به نظر می رسد فرایند بازار سازی برای این سهم با مشکلی روبرو نباشد.

مدیرعامل شرکت واسپاری ملت از برنامه افزایش سرمایه شرکت واسپاری ملت خبر داد و عنوان کرد: با عرضه سهام واسپاری ملت در بازار سرمایه و رفع محدودیت های بانک مرکزی در این زمینه، شرایط افزایش سرمایه شرکت  واسپاری ملت فراهم خواهد شد.

علیرضا ابراهیم پوردر خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر عملیات لیزینگ اظهار کرد: کاهش نرخ بهره بانکی موجب افزایش سود و افزایش سطح فعالیت های بازار سرمایه و شرکت های حاضر در صنعت لیزینگ می شود.

وی با اشاره به صدورمجوز اولیه شرکت در خرداد 1388 یاد آورشد: آخرین مجوز فعالیت این شرکت از سوی بانک مرکزی در 28 اسفند ماه 1392 با اعتبار پنج سال، دریافت شده است.

علیرضا ابراهیم پور با اشاره به سرمایه 800 میلیارد ریالی، برنامه افزایش سرمایه این شرکت در سال جاری را اعلام کرد و گفت: افزایش سرمایه شرکت واسپاری ملت از مبلغ 800 میلیارد ریال به 1.000 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی در ادامه رئوس کلی برنامه های آتی شرکت واسپاری ملت را برشمرد وعنوان کرد: ساماندهی تسهیلات دریافتی سنوات قبل و پرداخت به هنگام اقساط، تأمین مالی ارزان قیمت و جلوگیری از تحمیل هزینه های غیر ضروری بخش تأمین مالی، بازاریابی شرکتی و توسعه شبکه واگذاری در قالب عقد قراردادهای بازاریابی و پیمانکاری در شعب بانک و خارج آن از جمله برنامه های آتی محسوب می شوند.

در پایان علیرضا ابراهیم پور با تاکید بر نقش صنعت لیزینگ برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی، شرکت های لیزینگ از جمله واسپاری ملت به عنوان یک شرکت پیشرو در این صنعت، می تواند به عنوان یک ابزار تامین مالی کارا و اثر بخش در حمایت از بخش های مختلف تولیدی داخل کشور ایفای نقش کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا