راه اندازی واحد بریکت سازی شرکت فولاد مبارکه

راه اندازی واحد بریکت سازی شرکت فولاد مبارکه

واحد بریکت سازی مگامدول های شهید خرازی شرکت فولادمبارکه اصفهان راه اندازی شد.

 

مدیر اجرای طرح های نواحی آهن سازی و فولاد سازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: واحد بریکت سازی مگا مدول  های شهید خرازی  با ظرفیت تولید 60 تن بر ساعت  با بیش از 370 میلیارد ریال ساخته وبهره برداری شد.
مهرداد عبدالرحیم زاده افزود: با بهره برداری از این طرح علاوه براینکه زنجیره تولید و بازیافت نرمه آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم(2)ناحیه آهن سازی تکمیل ، بیش از 100 میلیارد ریال در سال صرفه جویی برای این شرکت حاصل شد.
وی گفت: با راه اندازی واحد بریکت سازی زمینه اشتغال حدود 12 نفر  به صورت مستقیم فراهم شده است.
مدیر اجرای طرح های نواحی آهن سازی و فولاد سازی افزود : مخازن ذخیره فاین، آهک و چسب، مواد هندلینگ، غبارگیر، دو عدد ماشین رولرپرس، سرند، میکسر، ماشین استکر، چین کانوایر و سامانه سرور و اتوماسیون از تجهیزات این واحد است.
مهرداد عبدالرحیم زاده گفت: ترویج فرهنگ بومی سازی  با ساخت بیش از 78 درصد از وزن تجهیزات این طرح در داخل کشور با  بهره گیری از توانمندی داخلی، جمع آوری نرمه و غبار حاصل از تولید آهن اسفنجی و تبدیل به بریکت برای استفاده در کوره های ذوب فولاد سازی ، جلوگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی ناشی از پراکندگی نرمه و غباردر محوطه و فضای شرکت و کاهش هزینه تمام شده محصول آهن اسفنجی از مزیتهای اجرای این طرح است.
عبدالرضا معتمدی رییس اجرای طرح های ناحیه آهن سازی هم گفت: در این فرآیند نرمه های حاصل از آهن اسفنجی از طریق سرند محصول جداسازی و با ابعاد کمتر از پنج میلمتر به قسمت پرداکت فاین بین(Product Fines Bin) منتقل می شود و در آن فاین و آهک از طریق نوار نقاله به میکسر هدایت شده و همزمان سلیکات سدیم (Sodium Silicate) به داخل میکسر پمپ می شود .
شرکت فولادمبارکه اصفهان سالانه بیش از چهارونیم میلیون تن محصولات فولادی تولید وبه بازار مصرف عرضه می کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا