مدیر اتاق بازرگانی آلمان:ایران به دنبال واردات محصولات مصرفی نیست/هدف نهایی تولید مشترک

مدیر اتاق بازرگانی آلمان:ایران به دنبال واردات محصولات مصرفی نیست/هدف نهایی تولید مشترک

مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: امروز ایران خواستار واردات محصولات مصرفی آلمان نیست و فقط از سرمایه گذاری برای تولید مشترک استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رنه هارون» روز سه شنبه در همایش کاربردی تجارت با آلمان در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار داشت: اکنون تولیدات شرکت های زیمنس، آئودی و غیره که در دیگر نقاط جهان صورت می گیرد، همان مشخصات و ضمانت در آلمان را به دنبال دارد.
وی افزود : ایران یک کشور مناسب در منطقه برای همکاری شرکت های آلمانی محسوب می شود و اکنون فرصت آن فراهم آمده تا این کشور از اقتصاد تک بعدی نفت دور شود.
مدیرعامل اتاق مشترک ایران و آلمان اضافه کرد: پس از امضای توافق برجام میان ایران و 1+ 5، برنامه ها شکل اجرایی به خود گرفته و انتظار می رود تا ژانویه (دیماه) امسال این تحریم ها برداشته شود.
وی اظهار امیدواری کرد که دوران پسا برجام، بستر همکاری شرکت های آلمانی با طرف های ایرانی را فراهم سازد و این مهم در موقعیت کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.
هارون یادآورشد: دوره کوتاه 6 هفتگی حضور در کشورمان را تجربه کرده و امکانات جمهوری اسلامی ایران و زیبائی های آن، او را در این مدت کوتاه تحت تاثیر قرار داده و لازم است برای توسعه همکاری ها تلاش شود .
به گفته وی، صنایع ایران قدیمی و فرسوده شده اند و ضرورت دارد در چارچوب همکاری های مشخص نسبت به نوسازی و بازسازی صنایع اقدام شود.
وی اضافه کرد: امروز زمان آن فرا رسیده که همکاری های مناسب دو کشور در یک دهه قبل از سرگرفته شود و در عین حال لازم است تمام مفاد توافق برجام شکل اجرایی به خود گیرد.

** تصورات غلط نسبت به ایران باید از اذهان اروپائیان پاک شود
مدیرعامل اتاق مشترک ایران وآلمان گفت: تصویری که رسانه های آلمانی از ایران ارایه داده اند با واقعیت همخوانی ندارد و معتقدم باید تصورات غلط در خصوص ایران را از اذهان اروپائیان پاک کرد.
وی تاکید کرد: شرکت های آلمانی باید به رسانه ها نشان دهند که شرایط متفاوتی در این کشور حاکم است و بانوان در کنار مردان ایرانی فرصت های کاری لازم را دارند و اطلاعات منعکس شده گذشته، غلط است.
هارون افزود: روزنامه نگاران آلمانی باید ضمن سفر به ایران، از نزدیک با تحولات این کشور آشنا شوند و نسبت به انشتار واقعیات اقدام کنند.

** بازنگری در زمینه اخذ مالیات
این مقام آلمانی در ادامه افزود: همزمان با اجرایی شدن توافق برجام، انتظار می رود در اروپا نیز شاهد تغییر روش های اجرایی باشیم که از جمله آنها هماهنگ سازی مالیاتی است.
وی گفت: رفع مشکلات سرمایه گذاری نیز یک عامل مهم محسوب می شود که این امر برای همکاری با کشورهای چین، آمریکای جنوبی و آفریقا نیز وجود دارد.
همایش کاربردی تجارت با آلمان از سوی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل مرکز همایش های صدا وسیما برپا شده بود که با انجام مذاکرات تجاری دو یا چندجانبه میان شرکت های ایران و آلمانی به کار خود پایان داد.
حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال گذشته میلادی (2014 ) به رقم 2 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید که سهم ایران از این رقم 336 میلیون دلار ثبت شده بود.
ایران وآلمان سابقه همکاری تجاری 142 ساله دارند و همواره این کشور بزرگترین طرف تجاری تهران در طول دوران گذشته بود ، اما در سال 2001 این جایگاه را به ایتالیا واگذار شد و آلمان در رتبه دوم قرار گرفت.
همایش کاربردی تجارت با آلمان از سوی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت که به شکل نیم روزی برپا شده بود، با انجام مذاکرات دو یا چندجانبه میان شرکتهای ایرانی و آلمانی به کار خود پایان داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا