جوابیه سازمان خصوصی سازی:

شرکت لوله گستر اسفراین از لیست خصوصی سازی خارج نشده است

شرکت لوله گستر اسفراین از لیست خصوصی سازی خارج نشده است

تهران- ایرنا- سازمان خصوصی سازی با رد اظهار نظر «هادی قوامی» نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درباره خروج شرکت لوله گستر اسفراین از لیست خصوصی سازی، اعلام کرد: اظهار نظر این نماینده مجلس غیرقابل توجیه و خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار اقتصای ایرنا، سازمان خصوصی سازی پیرو خبر منتشر شده در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با «هادی قوامی» نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با عنوان «شرکت لوله گستر اسفراین از فهرست خصوصی سازی خارج شد» در روز دوشنبه سوم خردادماه 1395، جوابیه ای صادر و در آن تصریح کرد: اظهار نظر این نماینده مجلس غیرقابل توجیه و خلاف قانون است.
در این جوابیه آمده است: «در جلسه اخیر هیات واگذاری در روز 25 اردیبهشت ماه امسال که با حضور اعضای هیات واگذاری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان میهمان برگزار شد، قیمت پایه و شرایط واگذاری صد درصد سهام شرکت لوله گستر اسفراین متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای واگذاری از طریق مزایده مطرح و پس از بحث و بررسی مصوب شد وزارت صنعت، معدن و تجارت حداکثر در مدت دو ماه از تاریخ این جلسه، شرایط ضروری واگذاری را برای درج در آگهی عرضه و قرارداد واگذاری به سازمان خصوصی سازی ارسال کند».
در ادامه این جوابیه آمده است: «همچنین قرار شد شرکت مادر تخصصی ذیربط حداکثر در مدت یک ماه نسبت به برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لوله گستر اسفراین اقدام کند. بر این اساس، اظهار نظر نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درباره خارج شدن شرکت لوله گستر این شهرستان از فهرست خصوصی سازی -که اتفاقا در جلسه هیات واگذاری هم حضور داشته است- غیرقابل توجیه و خلاف قانون است».
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی 100هزار تن در سال 1385 در این شهرستان به بهره برداری رسید .
این شرکت دارای پنج خط تولیدی شامل خط نورد، خط عملیات حرارتی، خط تکمیلی کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط کوپلینگ (اتصالات) بوده و با 642 نفر پرسنل در حال تولید و عرضه محصولات خود (از اندازه 1/9 تا 16 اینچ) به بازار مصرف است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا