در منطقه آزاد اروند؛

نخستین شعبه بورس انرژی در خارج از تهران افتتاح می شود

نخستین شعبه بورس انرژی در خارج از تهران افتتاح می شود

تا دقایقی دیگر شعبه جدید کارگزاری آگاه در منطقه آزاد اروند با بهره‌گیری از ایستگاه معاملاتی بورس انرژی ایران افتتاح خواهد شد

 

پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، امروز چهارشنبه مورخ 5 خرداد 95 شعبه جدید کارگزاری آگاه در منطقه آزاد اروند با بهره‌گیری از ایستگاه معاملاتی بورس انرژی ایران افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مراسم افتتاحیه شعبه جدید کارگزاری آگاه با حضور مقامات برجسته استانی، مهندس ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دکتر سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران و نمایندگانی از سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت نفت، بورس انرژی ایران و کارگزاری آگاه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران، درباره افتتاح شعبه جدید بورس انرژی در منطقه آزاد اروند گفت: این شعبه به عنوان اولین شعبه خارج از شهر تهران، آغازی در راستای توسعه فعالیت‌های 52 کارگزاری عضو این بورس بوده و بر این اساس آمار مجوزهای ایستگاه معاملاتی اعطا شده از 62 عبور خواهد کرد.

شایان ذکر است امروز از میان عرضه‌های بازار فیزیکی، کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده هگزان پالایش نفت کرمانشاه از ایستگاه معاملاتی خود واقع در منطقه آزاد اروند اقدام به ثبت عرضه خواهد کرد و دسترسی خود را به تمامی سامانه‌های معاملاتی بورس انرژی ایران اعم از سامانه معاملاتی بازار مشتقه و حراج حضوری به نمایش خواهد گذاشت.

ارزش معاملات بورس انرژی ایران تاکنون بیش از 52 هزار میلیارد ریال بوده که سهم بازار فیزیکی 64 درصد و بازار مشتقه 36 درصد است. افزایش فعالیت کارگزاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بخش چشم‌گیری از تجارت حامل‌های انرژی در آنها صورت می‌پذیرد، می‌تواند موجب توسعه هر چه بیشتر بورس انرژی ایران شود.

لازم به ذکر است موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد اروند که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است، همجواری آن با کشورهای عراق و کویت، ظرفیت آن در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی، وجود پالایشگاه‌های نفت، واحدهای پتروشیمی و صنایع فولادی موجب شده این منطقه از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار باشد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا