مهابادی عنوان کرد:

ضرورت اصلاح تعرفه واردات ورق

ضرورت اصلاح تعرفه واردات ورق

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس انجمن توليدكنندگان لوله هاي فولادي و پوشش خطوط انتقال در کنفرانس لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: تعرفه واردات لوله ایران هم اکنون حدود 20 درصد است و اشکال این است که تعرفه واردات ورق نیز همین عدد است و درصدد اصلاح آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، ولی‌اله مهابادی رئیس انجمن توليدكنندگان لوله‌هاي فولادي و پوشش خطوط انتقال در کنفرانس لوله و پروفیل فولادی ایران که توسط متال بولتن در هتل اوین برگزار شده است، سخنرانی کرد که مهمترین بخش‌های سخنرانی وی به شرح زیرند:

- ظرفیت تولید 4 میلیون تن لوله های فولادی قطور مخصوص خطوط انتقال در کشور موجود است. ظرفیت 30 میلیون مترمربع پوشش لوله خارج و داخل هم در کشور وجود دارد.

- استاندارد صنعت لوله و پوشش ایران در سطح جهانی است.

- 17 شرکت عضو انجمن توليدكنندگان لوله هاي فولادي و پوشش خطوط انتقال هستند. 127 طرح آبرسانی در کشور داریم که تنها 27 پروژه فاینانس شده و 100 پروژه دیگر نیاز به تامین منابع مالی دارند.

- برای تامین آب 17 استان نیازمند انتقال آب از خلیج فارس هستیم.

- تعرفه واردات لوله ایران هم اکنون حدود 20 درصد است و اشکال این است که تعرفه واردات ورق نیز همین عدد است و درصدد اصلاح آن هستیم.

- سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران شرایط برد-برد را فراهم می کند. قیمت تمام شده تولید لوله در ایران نسبت به کشورهای دیگر منطقه پایین تر است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا