پیشنهاد رئیس شورای بازرگانی ایران و هند برای ساخت شهرک صنعتی مشترک در چابهار

پیشنهاد رئیس شورای بازرگانی ایران و هند برای ساخت شهرک صنعتی مشترک در چابهار

تهران- ایرنا- رئیس شورای بازرگانی ایران و هند با تاکید بر راه اندازی واحدهای صنعتی توسط دو کشور، پیشنهاد داد که شهرک صنعتی مشترکی توسط دو کشور در چابهار ساخته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ابراهیم جمیلی» امروز سه شنبه در همایش تجاری ایران و هند در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بر لزوم شناخت درست و واقعی دو کشور از ظرفیت های یکدیگر تاکید کرد و گفت: باید ببینیم چگونه می توان از بازارهای هند نهایت استفاده را ببریم و آنها نیز باید کشور ایران و ظرفیت آن را به خوبی بشناسند.
وی از برگزاری همایش مشترک ایران و هند برای شناخت بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور و همچنین ظرفیت های همکاری دوجانبه خبر داد و گفت: تهران و دهلی باید کارهای کارشناسی را برای بررسی دقیق بازارها و ظرفیت های یکدیگر انجام دهند.
محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این همایش به کاهش قابل توجه مراودات تجاری دو کشور در طول سال های اخیر اشاره کرد و گفت: دسترسی به بازار هند برای ایران بسیار مهم است؛ از طرفی به دلیل ظرفیت های قابل توجه کشورهای همسایه، افزایش مراودات تجاری دو کشور باید گسترش یابد.
وی بخش های کشاورزی، انرژی، ترانزیت، فولاد، موادغذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات را از زمینه های مشترک همکاری دو کشور برشمرد.

** همکاری با ایران روند رشد اقتصادی هند را سرعت می بخشد
خالید خان رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند که در صدر هیاتی 40 نفره از فعالان اقتصادی آن کشور به ایران سفر کرده است نیز در این نشست با یادآوری پیشینه روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور، تفاهمنامه های امضا شده در روز گذشته را جهشی بزرگ در روابط اقتصادی دو کشور ذکر کرد.
رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند، بخش های انرژی، موادغذایی و کشاورزی را از زمینه های همکاری دوجانبه عنوان کرد و یادآوری تاریخچه فدراسیون صادرکنندگان هند، گفت: این نهاد در سال 1962 تاسیس شده است و اکنون با 20 هزار عضو زیرنظر دولت هندوستان فعالیت می کند.
همایش تجاری ایران و هند صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی ایران و 40 بازرگان آن کشور در بخش های خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
هند سالیانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان تنها 2.5 میلیارد دلار است. دیروز(دوشنبه) جمهوری اسلامی ایران و هند در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نارندرا مودی نخست وزیر هند 12 سند همکاری در بخش های مختلف بانکی، بندری و بازرگانی امضا کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا