مهر گزارش می‌دهد؛

شهرکی با توانایی ایجاد ۱۰هزار شغل/۱۶۰متقاضی آماده حضور در سالاریه

شهرکی با توانایی ایجاد ۱۰هزار شغل/۱۶۰متقاضی آماده حضور در سالاریه

ورامین-حدود ۱۶۰ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سالاریه ورامین اعلام آمادگی کرده‌اند، شهرکی که با رفع برخی محدودیت‌ها، توانایی ایجاد ۱۰ هزار شغل را دارد.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: شهرستان ورامین به دلیل هم‌جواری با پایتخت و دسترسی آسان به راه‌های ارتباطی جاده‌ای نظیر آزادراه قم-گرمسار، جاده امام رضا(ع) و راه‌های هوایی نظیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، محیط مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است.

شهرک صنعتی سالاریه در جاده آب باریک شهرستان ورامین یکی از شهرک‌های مهم دیار ۱۵ خرداد محسوب شده که رفع محدودیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت برای شهرک صنعتی سالاریه ورامین، بهترین فرصت برای ترغیب سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی برای سرمایه گذاری در این شهرک است.

شهرکی ۵۰۰ هکتاری در دل ورامین

شهرک صنعتی سالاریه با وسعت معادل ۵۰۴ هکتار، می‌تواند محیط مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی و صنعتی به شمار آید.

اگرچه هم‌اکنون ۵۸ شرکت و واحد تولیدی در این شهرک صنعتی فعال بوده و برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجادشده است اما ظرفیت شهرک صنعتی سالاریه بسیار بالاتر از وضعیت کنونی است.

باید از همه اهرم‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک سالاریه استفاده شود

محمد رفیعی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی در شهرک‌های صنعتی یکی از نمونه‌های توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی سالاریه ورامین با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت و دسترسی به راه‌های ارتباطی می‌تواند درزمینه جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی موفق باشد.

رفیعی عنوان کرد: رفع محدودیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت برای شهرک صنعتی سالاریه ورامین، بهترین فرصت برای ترغیب سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی است و باید از همه اهرم‌ها در این زمینه استفاده کرد.

یکم مردادماه امسال بود که مجتبی بوربور معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامین در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی سالاریه ورامین با تأکید بر اینکه مسئولان وظیفه‌دارند تا با شناسایی و رفع مشکلات تولیدکنندگان، فعالیت واحدهای تولیدی در شهرک سالاریه را توسعه ببخشند، اظهار داشت: باید با ارائه راهکارهایی عملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه را برای رونق بیشتر چرخه تولید در منطقه افزایش دهیم.

حسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی شهرستان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین از پتانسیل‌های بسیار بالایی درزمینه های اقتصادی و صنعتی برخوردار است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین افزود: شهرستان ورامین به دلیل هم‌جواری با پایتخت از موقعیت جغرافیایی  و مکانی بسیار خوبی برای حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذار برخوردار است.

وی ادامه داد: هم‌جواری با آزادراه قم-گرمسار، دسترسی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و وجود چندین شهرک صنعتی و منطقه صنعتی از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که می‌تواند زمینه حضور فعالان اقتصادی را فراهم آورد.

میرزایی با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهرک صنعتی سالاریه شهرستان ورامین گفت: شهرک سالاریه شهرستان ورامین یکی از شهرک‌های مهم این منطقه و استان تهران محسوب می‌شود که با حمایت دولت، محدودیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت از این شهرک صنعتی رفع شده است.

حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در شهرک سالاریه سرعت می‌گیرد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین متذکر شد: برای خروج قسمت باقی‌مانده شهرک صنعتی سالاریه از قانون محدودیت استقرار صنایع در شعار ۱۲۰ کیلومتری پایتخت که حدود ۱۷۰ هکتار هست نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سفر سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع موردبررسی قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های دولت، خروج قسمت باقی‌مانده این شهرک در کمیته زیربنایی دولت به تصویب رسیده و تنها مصوبه هیئت دولت را نیاز دارد.

ظرفیت اشتغال‌زایی شهرک سالاریه برای ۱۰ هزار نفر با رفع محدودیت‌ها

میرزایی عنوان کرد: پس از تصویب هیئت دولت، قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از شهرک صنعتی سالاریه برداشته خواهد شد و این امر زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم می‌آورد.

وی بیان داشت: در صورت تصویب نهایی دولت و خروج کامل این شهرک از قانون محدودیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری تهران، حضور فعالان تولیدی و اقتصادی در شهرک صنعتی سالاریه سرعت می‌گیرد و می‌توان زمینه اشتغال‌زایی برای حدود ۱۰ هزار نفر را فراهم ساخت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: البته هم‌اکنون نیز قسمت عمده‌ای از این شهرک صنعتی با حمایت دولت از قانون محدودیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری تهران معاف است و همین امر سبب شده تا سرمایه‌گذارانی که درگذشته با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، شرایط برای آغاز فعالیت‌های آنان فراهم گردد.

اعلام آمادگی ۱۶۰ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سالاریه

وی متذکر شد: حدود ۱۶۰ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سالاریه ورامین اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت شروع به کار این فعالان اقتصادی، می‌توان برای حدود هفت هزار نفر شغل ایجاد کرد.

میرزایی گفت: هم‌اکنون موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم در میان جوانان مطرح است که توجه به شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌تواند زمینه اشتغال و شروع به کار جوانان را فراهم آورد.

وی اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین تلاش دارد تا از همه ظرفیت های خود برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تولیدی و تسهیل امور استفاده کند.

خبرنگار: سید محمد حسن محمودی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا