شهریور ماه برنده طرح معدن مهدی آباد معرفی می شود

شهریور ماه برنده طرح معدن مهدی آباد معرفی می شود

تهران- ایرنا- مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از اعلام برنده فراخوان جذب سرمایه گذاری در این مجتمع تا شهریورماه خبر داد که هفت کنسرسیوم از کشورهای سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و شرکت های معتبر داخلی در آن واجد شرایط شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امین صفری افزود: 13 شرکت معتبر داخلی و خارجی در فراخوان جذب سرمایه گذار اعلام شده در بهمن ماه گذشته برای ساخت کارخانه های فرآوری (با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی به همراه 80 هزار تن کنسانتره سرب- نقره و استخراج و باطله برداری) در معدن مهدی آباد، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کردند که هفت کنسرسیوم از کشورهای سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و شرکت های معتبر داخلی واجد شرایط شدند.
به گفته این مقام مسئول، نتایج مرحله پیش ارزیابی به شرکت های ذکر شده اعلام و نامه دعوت به دریافت اسناد فراخوان جذب سرمایه گذاری برای آنها ارسال شده و شرکت های یاد شده، اسناد را دریافت کرده اند. این شرکت ها تا 31 خرداد ماه فرصت تکمیل اسناد و ارسال آن به ایمیدرو را دارند.
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد افزود: میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح، یک میلیارد دلار خواهد شد که با بهره برداری کارخانه ها، پنج هزار نفر (هزار نفر مستقیم و چهار هزار نفر غیرمستقیم) وارد چرخه اشتغال خواهند شد.
صفری درباره میزان عملکرد تولید این معدن گفت: 564 هزار و 405 تن باریت در 12 ماهه سال گذشته در این معدن استخراج شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال 93 (321 هزار و 780 تن)، 75 درصد رشد نشان می دهد.
وی یادآور شد: این ماده معدنی که در حفاری های نفتی مورد استفاده قرار می گیرد، برای شرکت های داخلی و حوزه های نفتی خلیج فارس ارسال شده است.
سرب و روی مهدی آباد، دومین معدن سرب و روی دنیا است که 154 میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد و با بهره برداری از طرح های یاد شده، مجتمع سرب و روی مهدی آباد تا چهار سال آینده به قطب سرب و روی خاورمیانه تبدیل خواهد شد و گفته می شود ورود محصولات آن به بازار، روی قیمت سرب و روی دنیا تاثیر خواهد گذاشت.
کانسار سرب و روی مهدی آباد در فاصله 115 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا