نظر رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس درباره روند شاخص/ سهامداران منتظرند

نظر رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس درباره روند شاخص/ سهامداران منتظرند

رییس آمار و اطلاعات شرکت بورس با ارایه تحلیلی از شرایط فعلی بازارسهام و اقتصاد، گفت:سهامداران منتظر انتشار اطلاعات جدید شرکت ها هستند تا اقدام به سرمایه گذاری با دیدبلندمدت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیوان شیخی ضمن رد مساله ورود بازار سهام به فاز استراحت به منظور اصلاح قیمتی به ملت بازار گفت: بورس از هفته های ابتدایی سال 95 در مسیر منفی قرار گرفت و این روند همچنان ادامه دارد. در شرایطی که برخی از فعالان این حوزه اعلام می کنند بازار سهام در مرحله اصلاح قیمتی به سر می برد اما به اعتقاد من شرایط فعلی بورس گویای این رویداد نیست.

وی ادامه داد: بعد از امضای توافق نامه «برجام» خوش بینی های اقتصادی در فضای کسب و کار کشور ایجاد شد. طبیعی بود این خوش بینی در فاصله زمانی کوتاه در گزارش های مالی شرکت های بورسی دیده نخواهد شد که از این منظر انتظارات بازار سرمایه تا حدودی برآورده نشد.

این مقام مسئول به گزارش های پایان سال مالی منتهی به اسفند 94 و گزارش های بودجه ای شرکت ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: در شرایطی که هنوز آثار واقعی توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 به طور کامل در اقتصاد داخلی نمایان نشده، فعالان بازار سرمایه ترجیح می دهند پیش از انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه گذشته و گزارش های میاندوره ای سال مالی جاری (3 ماهه، 6 ماهه و...) جوانب احتیاط را رعایت کنند. از همین رو طبیعی است سهامداران در این فضا و موقعیت گاها دست به عصا راه بروند.

شیخی با بیان اینکه «ورود شاخص بورس به فاز استراحت به منظور اصلاح قیمتی» عبارتی است که در فضای رسانه ای به آن پرداخته می شود، افزود: این در حالی است که در فضای اقتصادی چنین موضوعی مطرح نیست.

وی با تاکید بر اینکه چشم انداز اقتصادی کشور با توجه به اتفاقات فعلی روشن است، اظهار داشت: روابط ایران با کشورهای خارجی احیا شده و از طرف دیگر با رفع برخی محدودیت ها روابط بانکی نیز از سر گرفته خواهد شد. همچنین کاهش نرخ سپرده بانکی و کاهش هزینه تامین مالی شرکت از سیستم بانکی یکی دیگر از مشوق های تولید و علاوه بر آن اقبال سهامداران به بازار سرمایه است.

رییس اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس نمایان شدن آثار مثبت محرک های یادشده در کوتاه مدت را غیرمنطقی دانست و گفت: انتظار سهامداران این است که یک شبه اقتصاد کشور متحول شود. این درحالی است که برای دیدن نتیجه مثبت این اتفاقات باید یک بازه زمانی بلندمدت حداقل یک سال را در نظر گرفت. بنابراین تغییرات قیمتی مثبت و منفی در بورس نمی تواند روند طولانی مدت و مثبت اقتصاد را تغییر دهد.

شیخی با بیان این که دولت فعلی به درستی در حال سیاست گذاری برای رسیدن به رشد اقتصادی و علاوه بر آن حامی بازار سرمایه است، شرایط بازار سهام در کوتاه مدت را مورد توجه قرار داد و گفت: به اعتقادم سهامداران منتظر انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی شده 12 ماهه 94 و گزارش های 3 ماهه سال مالی 95، همچنین برگزاری مجامع و اخبار و اطلاعات شرکت ها هستند تا اقدام به سرمایه گذاری با دید بلندمدت کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا