در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

روایت مدیر بورسی از رویدادی جالب و انسانی برای حمایت از یک معامله گر

روایت مدیر بورسی از رویدادی جالب و انسانی برای حمایت از یک معامله گر

یک مدیر بورسی درباره رویدادی جالب و انسانی و حمایت از معامله گری که با اشتباهی متحمل زیان ۶۰۰ میلیون تومانی شده بود، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی روزهای گذشته رویدادی جالب در بازار سرمایه ایران رخ داد که می تواند موجب دلگرمی فعالان و امیدواری به پابرجا بودن منش های انسانی آن هم در بازاری پر نوسان و بی رحم باشد.

در این رابطه یک مدیر بورسی که به دلایلی حاضر به اعلام نام نشد به بورس پرس توضیح داد: در چند روز گذشته معامله گر یک شرکت کارگزاری بخش خصوصی به اشتباهی سهوی اقدام به خرید حدود 3.9 میلیون سهم سایبا آذین آن هم در صف فروش حدود 150 میلیون سهمی برای یک سهامدار حقیقی می کند.

وی با بیان اینکه پیش از این هم چنین موارد مشابه ایی رخ داده بود، ادامه داد: این اشتباه موجب متحمل شدن هزینه حدود 600 میلیون تومانی برای معامله گر آن شرکت کارگزاری می شود که طبیعتا" توان پرداخت این رقم هم وجود نداشت.

این مدیر افزود: بر همین اساس به دلیل اینکه ابطال آن معامله با توجه به لزوم جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران وجود نداشت، چند سهامدار حقوقی در اقدامی انسان دوستانه حاضر به خرید سهام در روز بعد البته با 5 درصد کاهش قیمت می کنند تا به آن معامله گر که با فشار زیادی مواجه شده بود، کمکی شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا