در دیدار رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان؛

واعظی راهکار افزایش مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد

واعظی راهکار افزایش مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اقدامات انجام شده برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان گفت: زمانی که بانک های دو کشور بتوانند تسهیلات لازم بانکی را در اختیار متقاضیان بخش خصوصی و دولتی قرار دهند، حجم مبادلات تجاری دوجانبه به جایگاه قابل قبولی خواهد رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی عصر امروز(دوشنبه) در دیدار «المان رستم اف» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان به نقش مهم رئیسان جمهوری دو کشور در توسعه روابط اشاره کرد و افزود: در روابط اقتصادی دو کشور روابط بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است.
واعظی که رئیس ایرانی کمیسیون متشرک اقتصادی دو کشور است، خط راه‌آهن ایران – جمهوری آذربایجان را یکی از اقداماتی برشمرد که می تواند در روابط اقتصادی دوجانبه مؤثر باشد.
وی افزود: ترانزیت کالا در این خط 10 میلیون تن در سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش دو طرف به اهداف مربوطه در آینده نزدیک برسیم.

** تمجید از توانمندی ایران در دوران تحریم
رئیس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ایران امروز نیاز خود را در داخل کشور تأمین می‌کند و سیستم بانکی ایران از دوران تحریم تاکنون کار بزرگی را انجام داده است.
«المان رستم اف» با اشاره به گسترش روابط بانکی بین ایران و جمهوری آذربایجان افزود: برای همکاری‌های بانکی دوجانبه، کمیته‌ای در سطح معاونان بانک مرکزی دو کشور تشکیل شده است که مسئولیت این کمیته، رفع موانع همکاری‌های بانکی بین دو طرف و همچنین تسهیل در امر توسعه مناسبات بانکی دو کشور از جمله تأسیس شعب بانکی جدید و برقراری رابطه کاگزاری خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا