مقام مسئول: شرکت بازرگانی دولتی برای خرید گندم وارداتی آمادگی دارد

مقام مسئول: شرکت بازرگانی دولتی برای خرید گندم وارداتی آمادگی دارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از آمادگی این شرکت برای خرید گندم وارداتی از واردکنندگان بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران آمادگی دارد گندم خارجی که توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده است را با قیمت رقابتی خریداری کند.
معاون وزیر جهادکشاورزی خرید گندم وارداتی با قیمت رقابتی از بخش خصوصی را منوط به ارائه معرفی نامه صادر شده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان توسط وارد کنندگان بخش خصوصی کرد.
وی اظهار داشت: کماکان گندم مصرفی نانوایان یارانه ای پز کشور به همان قیمت پایه هرکیلو 6 هزار و 650 ریال عرضه می شود و مطابق سهمیه بندی مشخص توزیع می شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

** فروشنده گندم 9 هزار ریالی به خبازی های آزاد پز و صنف و صنعت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این شرکت در راستای حمایت از تولید داخل و تامین نیاز بخش های مختلف کشور، گندم موجود خود را با قیمت مصوب هرکیلوگرم 9 هزار ریال(900 تومان) به بخش صنف و صنعت می‌فروشد و از واردکنندگان بخش خصوصی به قیمت رقابتی گندم می خرد.
وی افزود: این شرکت همچنین آمادگی دارد در راستای حمایت از تولید داخلی، گندم موجود خود را با قیمت هر کیلو 9 هزار ریال(900تومان) به عموم مصرف کنندگان بخش صنف و صنعت و نانوایان آزادپز کشور به هرمیزان که متقاضی باشند، بفروشد.
قنبری درباره میزان و نحوه فروش گندم ها گفت: میزان فروش گندم به صنوف و صنایع، براساس پروانه فعالیت و بهره برداری واحدهای صنفی و صنعتی است و تحویل گندم نیز از محل سیلوهای شرکت انجام خواهد شد.
سال گذشته حدود 11میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و 80 هزار تن آن با قیمت گندم معمولی(گندم نان) 11 هزار و 550 ریال و هر کیلوگرم گندم دروم با قیمت 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.
همچنین در همین سال حدود 70 هزار واحد نانوایی در سطح کشور فعالیت داشتند که براساس مصوبه دولت در سال 1393، سهمیه 20 درصدی برای آزادپزها تعیین شد اما تا پایان فروردین ماه 1394 به طور متوسط 12 درصد نانوایی ها فعالیت آزادپزی داشتند.
براساس آمار، سال 1393 نیز دولت سالانه 110 هزار میلیارد ریال یارانه نان پرداخت می کرد، اما به دلیل اصلاح نشدن قیمت این کالا، مصرف کننده و تولیدکننده از وضعیت تولید و کیفیت آن ناراضی بودند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا