قائم مقام وزیر صنعت و معاون وزیر صنایع روسیه توسعه روابط تجاری دو جانبه را بررسی کردند

قائم مقام وزیر صنعت و معاون وزیر صنایع روسیه توسعه روابط تجاری دو جانبه را بررسی کردند

مسکو- ایرنا- مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار گئورکی کالامانف معاون وزیر صنایع روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های تجاری ایران در مسکو، راهکارهای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو جانبه را در بخش های مختلف بررسی کردند.

در این نشست که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به زمینه های مورد توافق دو کشور برای افزایش سطح همکاری ها، شرایط عملی شدن این اهداف را بیش از هر زمان دیگری مهیا خواند.
کالامانف وزیر صنایع روسیه نیز در با اشاره به توانمندی های دو کشور در تامین نیازهای متقابل، فرصت همکاری ها را برای توسعه روابط اقتصادی گسترده خواند.
توسعه همکاری های بخش خصوصی، بررسی راهکارهای رفع موانع در گسترش روابط بازرگانی و صنعتی، افزایش شناخت متقابل از امکانات و نیازمندی های بازارهای دو کشور، برگزاری نمایشگاه ها و همچنین نشست های بخش های خصوصی از موارد مطرح برای گسترش فراگیر همکاری های دو کشور بود.
بزرگترین نمایشگاه اقتصادی ایران در خارج از کشور با مشارکت 110 شرکت و حضور 700 نماینده در حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، تولیدی، منسوجات و لباس، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به وسعت شش هزار متر مربع امروز در مرکز نمایشگاهی مسکو با حضور مجتبی خسروتاج و کارلامانف گشایش یافت.
در این نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با هدف افزایش سهم بخش خصوصی در رشد ارزش اقتصادی روابط دو کشور از سالانه حدود دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک، عرضه شده است.
1500 نشست مذاکراتی و رایزنی بین نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه با طرف های روسی برای بررسی زمینه های افزایش همکاری ها و همچنین عرصه های نو روابط کاری نیز در جریان کار نمایشگاه برگزار خواهد شد که انتظار می رود به توافق های اولیه منجر شود.
همچنین فردا (پنجشنبه) در حاشیه نمایشگاه مسکو، همایش یک روزه فرصت های تجاری ایران و روسیه برگزار خواهد شد.
برنامه کلی مورد بررسی دست اندرکاران روسی و ایرانی در این همایش، چشم انداز های همکاری اقتصادی – تجاری، مباحث فنی و کاربردی در رابطه با جزئیات واردات کالا، لجستیک، بیمه، ترخیص، مباحث حقوقی و قانونی مرتبط با این حوزه ها اعلام شده است.
تامین منابع مالی و حمایت از پروژه های سرمایه گذاری ایران – روسیه، بازاریابی اجناس ایرانی و راه ورود به بازارهای کشورهای همسود، رفع موانع لجستیکی در صادرات کالا به بازار روسیه، حمایت های حقوقی از کسب و کار سرمایه گذاران خارجی و ویژگی های ترخیص کالا در گمرک روسیه از دیگر محورهای مورد بررسی است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا