یک روزقبل از جلسه لندن:

جان کری: بانک های اروپایی کاملا" آزادند با نهادهای ایرانی مبادلات پولی کنند

جان کری: بانک های اروپایی کاملا

وزیر خارجه آمریکا که پنجشنبه در لندن با بانک های اورپایی جلسه دارد، گفت: بانک های اروپایی کاملا" آزادند با نهادهای ایرانی خارج از فهرست تحریم ، مبادلات مالی و پولی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جان کری دیروز قبل از دیدار با بانک های اروپایی برای گفت وگو درباره موضوع ایران اظهار داشت: شرکت ها نباید از آمریکا به عنوان بهانه ای برای عدم معامله با ایران استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر بنگاه های اقتصادی نمی خواهند تجارت کنند، یا اگر تجارت با ایران را معامله ای خوب نمی دانند، نباید از آمریکا به عنوان بهانه استفاده کنند. این منصفانه و دقیق نیست. گاهی اوقات در این فرآیند از ما به عنوان بهانه استفاده می شود.

کری افزود: این مهم است که شفافیت وجود داشته باشد. شفافیت این است که بانک های اروپایی کاملا" آزادند برای نهادهای ایرانی که در فهرست تحریم ها نیستند حساب باز کنند، تجارت کنند، پول رد و بدل کنند، یک توافق تجاری قانونی را تسهیل کرده و آن را پشتیبانی کنند، وام بدهند. همه اینها مطلقا آزاد است.

یک مقام آمریکایی تایید کرد کری قرار است روز پنجشنبه در لندن با نمایندگان موسسات بانکی اروپایی برای برطرف کردن نگرانی های آنها در خصوص همکاری با ایران دیدار کند.

انتظار می رود بانک های انگلیسی شامل بارکلیز، اچ اس بی سی و استاندارد چارترد و برخی بانک های دیگر کشورهای اروپایی در این نشست حضور داشته باشند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا