زنجان نخستین استان ارائه كننده گزارش پایانی پهنه های معدنی شد

زنجان نخستین استان ارائه كننده گزارش پایانی پهنه های معدنی شد

گروه معادن - معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان نخستین استانی است كه گزارش پایانی پهنه معدنی را در خود استان تهیه و ارائه كرد.

به گزارش ماین نیوز، ربابه داداشی افزود: در سال 94 یكی از مهمترین و قابل توجه ترین پهنه های استان زنجان، پهنه انگوران و زرشوران برای مطالعه و اكتشاف به شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد.

وی یادآورشد: زنجان نخستین استانی بود كه گزارش پهنه های معدنی كشور را در خود آن انجام داد و به عنوان الگو به سایر استان ها معرفی شد.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال مطالعه و بررسی سه پهنه معدنی دیگر این استان در شمال زنجان، سلطانیه و طارم نیز مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: پهنه شمال زنجان با استان گیلان هم مرز است و مطالعه و اجرای عملیات اكتشافی آن به سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور واگذار می شود.

داداشی ادامه داد: هم اكنون مراحل تنظیم و تبادل تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با سازمان زمین شناسی كشور در دست اقدام است.
معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته گزارش محدوده های اكتشافی به تعداد 105 فقره نیز آماده و ارائه شد.
وی از انجام 120 فقره بازرسی بازرسان سازمان نظام مهندسی معدن از معادن این استان خبر داد و به نقشه برداری از 15 معدن برای استخراج واقعی اشاره كرد.
داداشی اضافه كرد: از سال های گذشته محدوده هایی بلوكه شده بودند و امكان سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن فراهم نبود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال قبل حدود 400 محدوده كه از دل یك هزار پرونده استخراج شده بود، آزاد شد.
وی تاكید كرد: آزاد شدن این محدوده های معدنی موجب افزایش تعداد سرمایه گذاران اكتشافی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شد.
زنجان دارای چهار پهنه معدنی است و بیش از 70 درصد صنایع این استان در حوزه معدن فعالیت می كنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا